Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Kjørte en 1.-gen. Prelude med det opplegget der..

Sketchy ting spør du meg, så krever litt tilvenning. Kom opp i fart, og brått kjentes det ut som bilen fikk skrens siden systemet trådde i kraft ved x-antall km/t, og det greide jeg å komme opp i i sving.

BMW F10 kom også med noe lignende, men det har jeg ikke prøvd selv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har prøvekjørt/prøvd/kjøpt nye XC90?

Ja, det har jeg. Flott bil, veldig komfortabel med luftfjæringen, men setene er litt fastere enn vi er vant med fra Volvo. Fortsatt komfortable, riktignok. Nydelig interiør, og den beste touch-skjermen jeg har brukt i bil - bedre en Model S i mine øyne.

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvekjørt/prøvd/kjøpt nye XC90?

Ja, det har jeg. Flott bil, veldig komfortabel med luftfjæringen, men setene er litt fastere enn vi er vant med fra Volvo. Fortsatt komfortable, riktignok. Nydelig interiør, og den beste touch-skjermen jeg har brukt i bil - bedre en Model S i mine øyne.

Synes ikke touchskjermen i Model S er noe å skryte av, men det er mulig jeg er litt sær. Nye XC90 ser fin og velbygd ut.

Lenke til kommentar

Ja, ble Biltema i alle lamper nå. Jævla Passat ass, må jo demontere hele fronten og skru ut lampehusene for å bytte pærer -.- bra engineering...

Eneste med xenonpærene deres, er at de er hakket for grønne for min del. Men skal selge snart uansett, så det får gå.

Lenke til kommentar

VAG i et nøtteskall.

Det ble litt fargeforskjell hos meg også, nå som jeg har en Osram- og en Biltema-pære. Skulle nesten byttet begge, men det er så hinsides vanskelig å skru av det festet i lyktene (BMW i et nøtteskall), så jeg synes ikke det er verdt det.

Mine var ikke grønnere, men heller mer lilla. Forskjellen er bare merkbar om du studerer lyktene når det er mørkt.

Lenke til kommentar

Trenger egentlig ikke verktøy, men etterhvert som den plastringen som holder pæren blir sprø og gammel så kan den sitte skikkelig godt fast, og da er det greit å ihvertfall ha noe å hjelpe til med. I prinsippet så er det bare å skru av ballasten, fjerne en mansjett og vri av den ringen.

Kan jo ikke bruke WD40 eller olje inni der heller.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Må dere virkelig til med verktøy for å bytte lyspærer

På E-klassen er det gjort på et minutt å bytte xenon-pære, og det helt uten at man må ha noe som helst verktøy..

Volkswagen anno 2002

78A7ABAA-29D4-439B-A475-11A08E8BE699_zps

For å gjøre det enda lettere, så må man snu på dekka for hver gang man skal til skruene i framre hjulbue...

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...