Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat kjøpt meg Alfa Romeo 159 Wagon med TI pakke. Fyfaen, må si jeg elsker bilen, men den er så hinsides lav at fartshumper er et maeritt gjennomført i sneglefart.

Kom en skrapelyd når jeg traff litt skeivt på humpen, ser ingen synlige skader. Men er redd det kan være verre under. Har også en teori om at det kan være hengerfestet.

Noen som har noe erfaring med liknende situasjoner? Er det ufarlig, men høres bare helt jævlig ut?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Først og fremst - Bilder!  :dribble:

Men til spørsmålet ditt kan det være platen som sitter under motoren som fikk seg en skrap. Veldig normalt, dog litt uheldig. Høres fælt ut når det skjer. Ta en titt med lommelykt under bilen og sjekk at ingenting er løst eller har sprukket.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt meg Alfa Romeo 159 Wagon med TI pakke. Fyfaen, må si jeg elsker bilen, men den er så hinsides lav at fartshumper er et maeritt gjennomført i sneglefart.

Kom en skrapelyd når jeg traff litt skeivt på humpen, ser ingen synlige skader. Men er redd det kan være verre under. Har også en teori om at det kan være hengerfestet.

Noen som har noe erfaring med liknende situasjoner? Er det ufarlig, men høres bare helt jævlig ut?

På forhånd takk.

Gratulerer med en nydelig bil! Det er et plastdeksel under som subber nedi, noen tar av dette. En i familien er Afrafrelst og har en slik, han fortalte meg det. Sort med beige skinn inni, designet er nydelig :)

Lenke til kommentar

bilen skal poleres osv før jeg poster noen bilder.

Har annonsen fra finn som inneholder bilder.

http://www.finn.no/59759517

Tusen takk, må si bilen er magisk og elsker det faktum at den er såpass sjelden. Moro at andre alfa eiere hilser når du møter dem.

E: Blir det ikke mye dårligere beskyttet hvis jeg fjerner dekslet? Skal se hva jeg får gjort med det, skvatt skikkelig når lyden kom første gang.

Endret av Kjenstadbakk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffende at Alfa Romeo i hovedsak kommer med feilhjulstrekk. Det er ikke så fryktelig viktig for meg, men det er litt skuffende.

Litt enig, er vant til bmw så var litt av en overgang. Men den føles ikke ut som en typisk forhjulstrekk, den er veldig god å kjøre.

Lenke til kommentar

Vraket en bil for et par uker siden. Har fått vrakpanten, men venter fortsatt på å få refundert halve årsavgiften. Må jeg gjøre noe aktivt for å få dette? Mener å ha lest at man må søke, men jeg finner ingen ting om dette på tollvesenets nettsider.

Lenke til kommentar

Neida, var bare den gamle sliteren av en studentbil som mistet kompresjon på en sylinder, så da var det bare en ting å gjøre. :)

Fikk vrakpanten utbetalt på konto fra tollvesenet i dag, så da antar jeg at huggeriet har gjort det de skal. Får vente og se. Tolker det slik at refusjon skjer etter fristen, som er 1. juli.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Ser i annonsen for nye Q7 at den kommer med 4-hjulssving - parallell bakhjulssving i lav hastighet og "kontra" i over 60. Noen som har testet det? Er jo en feature som vel bare har vært en prelude-kuriosa til nå.

Edit: Fant en video

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...