Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen på Alpina og ABT er at ABT gjør ting smakløst.

Maybach er vel også et strålende eksempel på at selv velkjente tunere/stylere kan være en dårlig ting. Hamann er også ganske tacky styling.

Rieger har noe pent til Audi, men de har også hatt mye grusomt.

Når det er sagt var jo full riegerpakke og doble Potter min største drøm når jeg var 18 og hadde A4 sedan. Det ble heldigvis med senken.

Forøvrig overrasker det meg at det fortsatt finnes firmaer som kan leve av å produsere styling til nye biler - det er jo ingen som klapper på skjørt og monsterfangere på en 2012 A6 e.l. lenger? Har inntrykk av at eneste attraktive styling nå er andre originaldeler, som sportsgrill, RS6-fanger på A6 eller M3-speil på 320..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Rieger er ihvertfall tonet ned litt mer enn ABT. Når det er sagt så skal jeg ikke snakke alt for stygt om ABT, da de har gitt noen gode resultater også, f.eks Audi ABT RS5-R.

Men om jeg skulle kjøpt meg en tunet bil så ville jeg holdt meg til f.eks Alpina, Dinan eller G-power... Eller bare M-sport.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke felger som sitter på golfen Mighty car mods tulla med?

Hvordan ser du at det ikke er en god gammaldags stålfelg med pen lakk og raffe bolter?

Første jeg biter meg merke i er at felgene er noe større og dypere enn vanlige stålfelger. Og etter litt googling er det flere som skriver at det er felger i fra gecko wheels.

Så det er nok ikke en gammeldags stålfelg. Men en noe nyere en. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Noen som vet hvilke felger som sitter på golfen Mighty car mods tulla med?

Hvordan ser du at det ikke er en god gammaldags stålfelg med pen lakk og raffe bolter?

Første jeg biter meg merke i er at felgene er noe større og dypere enn vanlige stålfelger. Og etter litt googling er det flere som skriver at det er felger i fra gecko wheels.

Så det er nok ikke en gammeldags stålfelg. Men en noe nyere en. :)

Sjekk ut Diamond Racing Wheels. Er nok ikke akkurat de du leter etter, men er iallefall looken du er ute etter. 

Lenke til kommentar

Mulig jeg er alene, men jeg har enda ikke forstått hva man skal med disse små-suvene med mindre innvendig plass enn en golf. Kan man ikke enten ha stor-suv, stasjonsvogn eller kompaktbil? Hva skal man med minitsuv, og sågar mange ganger uten 4-trekk?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg laga en post her tidligere ang. en X1 som mutter kjøpte.. Midt i blinken med en "liten" bil som man kan sette seg inn, ikke ned, i.. Mtp. hofteskaden hun har blir det et prosjekt å komme seg inn/ut av lavere biler, samt clutching, så automat er ideelt..

Pluss for henne er jo da også 4-trekk :)

Sånn sett en kjempefin bil, bare synd den hu kjøpte har vist seg å være katta i sekken..

Lenke til kommentar

en.m.wikipedia.org/wiki/Conspicuous_consumption

nnntjaaa - utstråler X1 og Q3 mer formue enn 118 og A3? Vil jo uansett si at et flak av en sedan ser mest pompøst ut, altså 7-serie, S-klasse eller A8.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Siden du får "mindre bil for pengene" i en X1/Q3 enn en 1-serie/A3, så vil jeg jo påstå at de utstråler noe mer pengebruksfaktor. Selvsagt vil en 7-serie eller A8 utstråle enda mer, men så koster jo de fire ganger så mye også ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...