Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Mulig dette er feil tråd, men har en Mercedes ML320 som jeg må fikse endel saker på (EU kontroll) og lurte på om det var noen her som kunne anbefale et Mercedes-verksted i Sverige (i nærheten av grensen-ish)?

Biltjänst elns i Arvika går for å være bra.

Hvis du har medlemskap i Mercedes-Benz Entusiastklubb får du rabatter på både deler og arbeid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teit spørsmål men jeg har kjøpt meg en ny Ford Fiesta fra forhandler og får den levert nå i juli, men en ting jeg lurer litt på er registrering av bilen hos Statens Vegvesen .  Bare å stille opp på biltilsynet og få ordnet skiltene eller er det ventetid på slikt? Noen som har oversikt over hvordan dette fungerer? 

Lenke til kommentar

Teit spørsmål men jeg har kjøpt meg en ny Ford Fiesta fra forhandler og får den levert nå i juli, men en ting jeg lurer litt på er registrering av bilen hos Statens Vegvesen .  Bare å stille opp på biltilsynet og få ordnet skiltene eller er det ventetid på slikt? Noen som har oversikt over hvordan dette fungerer? 

Trenger du ikke tenke på, den skal komme ferdig polert med skilt når du henter den. :)

Lenke til kommentar

Trenger du ikke tenke på, den skal komme ferdig polert med skilt når du henter den. :)

Den er god, takk for reply :)

Lenke til kommentar

Apropo ferdig polert..Hva tenker folket her ang. klargjøring av bil hos en forhandler før salg? (Både ny og gammel)

Tesla fikk jo for en stund siden mye kjeft for ekstremt dårlig klargjøring av biler. Fulle av hologrammer og vaskeriper. 

Kom over denne tråden på Reddit og forumet AutoDetailing.

http://www.reddit.com/r/AutoDetailing/comments/37qwg0/brand_new_ferrari_f12_hacked_up_by_the_dealer/

Forhandler som virkelig har gått på trynet ved klargjøring av en Ferrari F12. Hvordan er det her i Norge og hvordan er arbeidet hos de forskjellige forhandlerne? Kan det være greit å rett og slett styre unna hele klargjøringsdelen hvis mulig?

XaFRMDz.jpg

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Apropo ferdig polert..Hva tenker folket her ang. klargjøring av bil hos en forhandler før salg? (Både ny og gammel)

Tesla fikk jo for en stund siden mye kjeft for ekstremt dårlig klargjøring av biler. Fulle av hologrammer og vaskeriper. 

Kom over denne tråden på Reddit og forumet AutoDetailing.

http://www.reddit.com/r/AutoDetailing/comments/37qwg0/brand_new_ferrari_f12_hacked_up_by_the_dealer/

Forhandler som virkelig har gått på trynet ved klargjøring av en Ferrari F12. Hvordan er det her i Norge og hvordan er arbeidet hos de forskjellige forhandlerne? Kan det være greit å rett og slett styre unna hele klargjøringsdelen hvis mulig?

XaFRMDz.jpg

Etter hva jeg har sett på www.detailersclub.no/ kan du godt ha rett i at man bør ta klargjøringen en annen plass ja - men normalt er det vel ikke valgfritt.

Det jeg personlig ville gjort var å inspisere bil før overtakelse, og hadde den sett ut som bildet ditt hadde jeg krevd at de dekker proff lakkbehandling eller bedt dem gjøre det på ny helt til det er som det skal være.

Proff detailer vs forhandler:

_MG_4786.jpg

http://www.detailersclub.no/forum/topic/13941-video-e220-5050-jiml-vs-forhandler/

Du kan være helt sikker på at en forhandler ikke gir bilen kjærlighet på dette nivået:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3919-audi-a4-b6/

Endret av toth
Lenke til kommentar

Haha, kan ikke kalle den familiebil med den kroppen, det er en straight up rånebil.

Hadde man strippa ned til org. karosseri med bare litt senk hadde vi snakka juvel.

Er enig angående lykter, lyktesenkere, grill og felger men det å fjerne abt-stylinga blir jo nesten som å sette på orginal mtech-styling på en Alpina. Man kan like den eller hate den men man må nesten bare respektere det som en del av bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...