Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker "regelen" at hvis bilen koster såppass at jeg må låne, så er den dyr nok til kasko.

Uten tvil! Hvis noe skulle skje så må man i alle fall kunne få pengene fra forsikringsselskapet slik at man kan betale lånet. Jeg har fått såpass gode priser på forsikring via en kompis at jeg kjører full kasko uansett. Per nå er det samboerens Peugeot Partner fra 90-tallet :p. Ikke verdt mye, men skulle det skje noe så får man igjen noe (på en symbolsk prisøkning fra delkasko).
En '90 partner er vel verdt mindre enn egenandelen tenker jeg..
Lenke til kommentar

Syns det er trasig at ikke det er mer freshe farger ute å går ja!

Tesla ser man jo hovedsaklig i kjipe gråtoner, men har linjer som kunne gledd ildrød, knæsj blå eller brun.

BMW leverer jo nå noe rødt og blått, men hovedsaklig grå/svarte biler, det samme kan vel sies om alle de andre premiummerkerkene..

Også hvitt da, men det forsvinner vel av moten det også nå...?

Jeg så en silkematt militærgrønn tesla, den var rå! :-D

Det hørtes tøft ut! :)

Lenke til kommentar

Er verdt i alle fall det dobbelte av egenandelen. Så foreløpig lønner det seg med full kasko. Hva man gjør dagen noe skulle intreffe får jeg heller ta da.

Og det økonomiske tapet bonustapet påfører deg er irrelevant?

Der sier du noe jeg ikke har tenkt på! Har ikke gitt det så veldig mye ettertanke uansett. Tror forskjellen for meg ble en tier i måneden eller noe sånt, så jeg tok det bare og tenkte ikke noe mer på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hørt det var bedre før, men så var jo alt bedre før. 

Skulle ønske det var streetmeets rundt om kring slik det var for noen år siden. Men nå er det jo folk som drar i gang cars&coffee. Tipper politiet setter mer pris på det. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Drømmen hadde vært noe som dette! :p (Nyt lyden, nyt bilen forøvrig!)

De setter opp en løype/bane, og sperrer da gjerne av en offentlig vei for en dag eller to. Folk møter opp for å kjøre, og folk møter opp for å se. Ingen sutrer over miljøutslipp, og ingen sutrer over for mye lyd. Italia er virkelig drømmelandet..

Er jo bare å se på Gatebil eller Gumball-arrangementet som var nå. Drittvær, men var helt kaotiske tilstander. Massevis av folk, så interessen er der jo.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...