Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

200TD har da aldri hatt turbo..

Hvis den het TD og ikke bare D er det jo rimelig å anta at T står for Turbo..
Ikke så lenge det er snakk om en Mercedes.

Man kan anta mye rart, men i Mercedes' tilfelle står den for "Touring", og indikerer at det er en stasjonsvogn.

Transport, er det vel det egentlig står for i følge habile kilder.

Touring er vel BMW-språk?

Mente ikke å si at den var turbo, men at det var naturlig av OP å anta, da T i modellbetegnelse ofte står for turbo. Endret av toth
Lenke til kommentar

Man kan anta mye rart, men i Mercedes' tilfelle står den for "Touring", og indikerer at det er en stasjonsvogn.

Transport, er det vel det egentlig står for i følge habile kilder.

Touring er vel BMW-språk?

Det stemmer nok.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med leasing av bil forresten? Kompis av meg mener at det er billigere å lease enn å låne penger til bil, men jeg får ikke det til å stemme.

Leaser konebilen. Ikke særlig forskjell i pris, men jeg vet da eksakt hva bilen koster meg såfremt jeg ikke skader den i leieperioden. Et aber er at jeg kan ikke senke den eller gjøre andre kreative ting med den siden jeg ikke eier..

Lenke til kommentar

Hei alle :) Jeg bare lurer er det noen her med photoshop skills som kunne vært så grei å farget denne bilen helt sort bare?

Ville blitt veldig glad, jeg syns bilen er tøff men bilen sliter i media om dagen med en del blandede meninger.

Min mening er selv om jeg elsker BMW, er at bilen er råtøff men fargen gir den altfor dårlig inntrykk og oppmerksomhet.

Jeg fatter ikke hvordan BMW kunne bruke denne fargen over alt annet på jord..

Så tror det å se den i sort ville gjort underverker :)

2015-BMW-3.0-CSL-Hommage-gap.jpg

2015-BMW-CSL-Hommage-22-800x504.jpg

2015-BMW-CSL-Hommage-25-800x508.jpg

Lenke til kommentar

Det ser ut som resultatet av en orgy mellom en 911, SLS, i8 og en Morgan Aero. Vet ikke hvordan det fungerer, men hvis det hadde gjort det og barna av en eller annen grunn ble født med alvorlige sykdommer så hadde det sett ut som den bilen der.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er vel heller valgene vi står med når vi kjøper biler. Det er ikke mange biler som blir levert med spenstige farger fra fabrikken.

Med Audi så kan du vel velge mellom slike ekstreme farger som hvitt, grått, litt mørkere grått og svart.

Edit: Du kan faktisk få Audi i rødbrunt og rødt også nå!

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er trasig at ikke det er mer freshe farger ute å går ja! 
Tesla ser man jo hovedsaklig i kjipe gråtoner, men har linjer som kunne gledd ildrød, knæsj blå eller brun.

BMW leverer jo nå noe rødt og blått, men hovedsaklig grå/svarte biler, det samme kan vel sies om alle de andre premiummerkerkene..

Også hvitt da, men det forsvinner vel av moten det også nå...?

Lenke til kommentar

Hei alle :) Jeg bare lurer er det noen her med photoshop skills som kunne vært så grei å farget denne bilen helt sort bare?

Ville blitt veldig glad, jeg syns bilen er tøff men bilen sliter i media om dagen med en del blandede meninger.

Min mening er selv om jeg elsker BMW, er at bilen er råtøff men fargen gir den altfor dårlig inntrykk og oppmerksomhet.

Jeg fatter ikke hvordan BMW kunne bruke denne fargen over alt annet på jord..

Så tror det å se den i sort ville gjort underverker :)

2015-BMW-3.0-CSL-Hommage-gap.jpg

2015-BMW-CSL-Hommage-22-800x504.jpg

2015-BMW-CSL-Hommage-25-800x508.jpg

Det er vel en historie med den fargen, og om jeg ikke husker feil, så blei vel den opprinnelige 3.0 CSL lansert i en farge som kunne minne veldig om denne...? Eller var det 2002 tii/Turbo?

Hva gjelder bilen, så må jeg si den er et friskt pust i en ellers ganske monoton utvikling!

Lenke til kommentar

Alle premiummerkene leveres da i spenstige farger om du vil ha det..

Hos Mercedes heter dette Designo, hos BMW heter det vel Individual elns.

Navnet Audi bruker husker jeg ikke i farta..

Audi Exclusive. Koster drøyt 40.000,- for en lakk utenom det som tilbys og i tillegg kan man få individuelt farget skinninteriør i alle mulige farger. Liker du lilla og blått? Ta et dørtrekk i lilla, et i blått og tofarget blå/lilla skinnseter og lilla alcantara i taket med blått skinn på dashbordet.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...