Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på hvor det går ann å få fatt i noen skikkelige hjulmuttere? Som ikke ruster, ikke er laget av supermykt stål, og der forkromming/lakk bare preller av etter 1 vinter?

Har prøvd biltema, og dekk1 sine, hvor de var identisk med 5ganger prisforskjell.

Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe OEM, men det er sikkert det dyreste du får av hjulbolter.

Monterte den originale CD-spilleren i bilen i dag, og først etter at jeg har montert den og puttet i en CD så oppdager jeg at eject-knappen er borte... Så nå har jeg både glemt en CD i spilleren jeg tok ut, og satt en fast i spilleren jeg satte inn. Great!

Ikke at jeg bryr meg så mye om CDer da, men jeg kunne i det minste satt i en god CD om det skulle være permanent.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvor det går ann å få fatt i noen skikkelige hjulmuttere? Som ikke ruster, ikke er laget av supermykt stål, og der forkromming/lakk bare preller av etter 1 vinter?

Har prøvd biltema, og dekk1 sine, hvor de var identisk med 5ganger prisforskjell.

De skal være litt myke, slik at du ikke bare drar deg rett gjennom de dyre aluminiumsfelgene dine.

Lenke til kommentar

Det var gjemt en mutter, og plasten ga etter når vi prøvde å banke den forsiktig av det vi trodde var pakningen.

Ganske tåpelig feil, men hindsight is 20/20. Det var ikke mitt verk, så min far skulle betale for en ny/brukt-ny.

Edit: På den positive siden så er motoren plettfri under ventildekselet! Gylden og fin farge, godt smurt, og ingen tegn til slitasje på veivakslingen. Så den har vært godt behandlet de 125000km den har kjørt.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Har en god del stygg steinsprut i fronten på bilen min og var innom en lakk/oppretter som mente han måtte lakkere opp hele framfangeren og panseret på nytt for ett bra resultat.

Tørr jeg å gjøre dette selv? har tilgang på kompressor og lakksprøyte på jobb og kan evt. låne med hjem en helg og la tørke i garasjen. 

Sparer jo nok penger til å koste på meg en m3/mtech fanger i samme slengen. (lar selvfølgelig panser, skjermer osv. være i fred for å ikke bli for wannabe) da det bare blir 3 000,- ekstra

Lenke til kommentar

Hvis du skal gjøre det i garasjen er det viktig å få vekk mest mulig partikler fra lufta..

I garasjen der vi har lakkert biler selv har vi rett og slett vannet hele garasjen innvendig mens bilen som skulle lakkeres har stått utendørs, så har vi kjørt den inn og gått rett på..

På denne måten har man klart å få svært lite støv i lakken, resultatet var langt bedre enn det var etter en bil jeg fikk lakkert hos Bilia året etter (forsikringsskade, bilen min ble påkjørt av en teit svenske)

Lenke til kommentar

Hvis du skal gjøre det i garasjen er det viktig å få vekk mest mulig partikler fra lufta..

I garasjen der vi har lakkert biler selv har vi rett og slett vannet hele garasjen innvendig mens bilen som skulle lakkeres har stått utendørs, så har vi kjørt den inn og gått rett på..

På denne måten har man klart å få svært lite støv i lakken, resultatet var langt bedre enn det var etter en bil jeg fikk lakkert hos Bilia året etter (forsikringsskade, bilen min ble påkjørt av en teit svenske)

Rett og slett kjøre vannspreder i garasjen? God idé, men man bør vel sørge for at det er en murgarasje om ikke man vil slite med mugg e.l. i treverket senere.
Lenke til kommentar

Rett og slett kjøre vannspreder i garasjen? God idé, men man bør vel sørge for at det er en murgarasje om ikke man vil slite med mugg e.l. i treverket senere.

Man trenger ikke mye vann, og det er først og fremst horisontale flater som gulv, hyller osv man må fukte.

Man kan bruke en slags hagesprøyte eller liknende, det er ikke nødvendig å bruke vannspreder akkurat.

Vått skal det ikke være, bare fuktig nok til å binde støvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...