Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Ligger det noen restriksjoner gitt av vegvesenet rundt veteranbil? Er det mulig å ha en "bruksveteran" som kan brukes som andre personbiler? Kan se for meg at forsikringen blir dyrere når det er snakk om en bruksveteran, men tenker mest på vegvesenet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger det noen restriksjoner gitt av vegvesenet rundt veteranbil? Er det mulig å ha en "bruksveteran" som kan brukes som andre personbiler? Kan se for meg at forsikringen blir dyrere når det er snakk om en bruksveteran, men tenker mest på vegvesenet.

Begrensning på 3000km i året er vell en ting.

Lenke til kommentar

Ligger ingen begrensninger i det nei. Jeg kjører 69 cortinaen til jobb hver dag.

Jeg er 20 og har 8000 i kjørelengde på den, det koster 2000 med delkasko.

Lenke til kommentar

Ligger ingen begrensninger i det nei. Jeg kjører 69 cortinaen til jobb hver dag.

Jeg er 20 og har 8000 i kjørelengde på den, det koster 2000 med delkasko.

Hvilket forsikringselskap har du? ;)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Den begrensningen er kun gitt av forsikringsselskapet når man da snakker om en godværsbil, altså en veteranbil som ikke er bruksbil.

Det er ingen begrensning gitt av myndighetene som går på kjørelengde.

Lenke til kommentar

Den begrensningen er kun gitt av forsikringsselskapet når man da snakker om en godværsbil, altså en veteranbil som ikke er bruksbil.Det er ingen begrensning gitt av myndighetene som går på kjørelengde.

Aha. Bare jeg så mener det var slik på en veteranbuss noen kompiser hadde før. :-)

Lenke til kommentar

For å oppklare veterangreia: Det finnes ingen begrensninger på kjøring eller bruk av biler over 30 år(veteranbiler). 

Når man forsikrer en veteranbil, velger man om man ønsker vanlig forsikring, eller veteranforsikring. Veteranforsikring er billig, men begrenser kjørelengde og sier noe om bruken. Det skal være "godværsbil", motorkultur kan man si. Jeg betaler 900 kr for full kasko på min BMW 02 med veteranforsikring.

Dersom man ønsker det, kan man ha ordinær forsikring, og bruke bilen som man vil. Prisen blir deretter. Gjerne tre-firedoblet. Jeg måtte altså betalt ca 4000 for min bil.

Lenke til kommentar

Mye pes å bytte bakfjærer på en W203? Åpenbart ikke så uvanlig at disse knekker. Så rimelig rett fram ut av hva jeg fant på nett. Hva med ytre bærekuler bak?

Antaglivis et spørsmål til Snylter, men kjekt om noen andre vet også ;)

Lenke til kommentar

Fikk en stein eller noe dritt i bremsene mine. Trolig mellom bremseskjoldet. Var en mareritt-induserende lyd som sikkert kunne vekket nabolaget.

Løsning: Kjørt hardt frem, bråbrems. Hiv den i revers, full gass. Kjør slalom på en parkeringsplass. Omsider så fikset det seg heldigvis, så da bare sprayet jeg godt med bremserens for å forsikre meg at det blir vasket bort.

Lenke til kommentar

Mye pes å bytte bakfjærer på en W203? Åpenbart ikke så uvanlig at disse knekker. Så rimelig rett fram ut av hva jeg fant på nett. Hva med ytre bærekuler bak?

Antaglivis et spørsmål til Snylter, men kjekt om noen andre vet også ;)

Jeg har aldri eid en Mercedes med spiralfjærer.. :)

Men det er trolig relativt kurant, bare husk å bruke skikkelige fjærklemmer, disse fjærene er vel også på 203 relativt stive saker som du ikke ønsker at skal ta av..

Ellers kan jeg selvsagt anbefale forumet til MBE:

http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi gjennomfører denne spørreundersøkelsen i forbindelse med vår avsluttende bacheloroppgave ved Markedshøyskolen i Oslo, vedrørende Tesla Model S, og setter stor pris på om du kan bruke noen minutter på å hjelpe oss.

Undersøkelsen er anonym i henhold til Norsk lov og kan gjennomføres av alle personer over 18 år.

Link til spørreundersøkelse:

https://qtrial2015az1.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_ereExDJ8w1vBjdX

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...