Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vasket bilen igår og åpenbart gjort den til et tafseobjekt for småtroll til naboene. Her er et deilig håndavtrykk og noen ferske riper på skjermen som ikke var der igår. Og ikke faen at de ripet opp noen av frontskjermene som må byttes uansett, det var den bakskjermen som var i best stand. Er ikke strøken bil, men trenger ikke akkurat hjelp til å få flere riper.

 

post-141363-0-75032200-1429445159_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er det verste med å ikke parkere på privat område. Jeg har hatt nok av mannlige kjønnsorganer på panseret mitt etter snøvær.

 

Prøver å holde bilen ren hele tiden slik at de ikke frister småtrollene til å bruke den som et lerret for alternative kunstformer. Heldigvis er det er brei gate og få fotgjengere som går gjennom, så jeg har ikke oppdaget noen nye skraper enda ihvertfall.

Lenke til kommentar

Er per definisjon privat område, står rett foran huset. Samtidig så er det rett ved veien, så da hjelper det lite. På parkeringsplassen 20m unna blir det gjerne bygget tårn av stein og laget hinderløype av sykler og diverse. Som bonus så liker den ene nabokatten å sitte på det varme panseret.

Lenke til kommentar

Kan det stemme at jeg har fått større kraft i motoren min etter at jeg dro den opp til rødmerkingen? Jeg prøvde å dra den helt opp til 6500 på rampen til ring 3, bare fordi jeg aldri har gjort det før. Men siden så har bilen blitt mye mer aggressiv på gassen.

 

Tror dere det er ETC som har justert seg, eller er det faktisk slik at du kan vekke liv i en sotet motor med litt gass? Jeg har jo kjørt den opp til 4000 en del ganger, men aldri opp til 6500.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at min også var daukjørt i store deler av livet sitt, da den har vært eid av en eldre mann.

 

Det var litt for godt til å være sant, så jeg mistenker at det enten er en placebo, eller ETC/girkassen som har justert seg til nye kjørevaner. Jeg pleier vanligvis å være veldig forsiktig på gassen på rampen til ring 3, siden jeg ikke vil komme over 3000 på kald motor, men nå holder jeg samme posisjon på gassen og når 70 mye tidligere enn det jeg vanligvis gjør. Er usikker på om den girer senere, men den stresser ihvertfall ikke.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Satt på med en mekaniker som hadde service på en Mitsubishi Carisma for noen år siden, så ut som en dieselbrakke når jeg så i sidespeilet. Onkelen min kjøpte Daevoo'en til bestefar for 6-7år siden og dro den til turtallsperra og han kom frem til det samme resulatet som deg, Gavekort :)

Lenke til kommentar

På Golfen sluttet det å danne seg masse små svarte prikker på rumpa etterhvert som jeg fikk tuktet den. Ellers har jeg opplevd det på flere av bilene jeg har eid at 0-XXX km/t fra gårdsplassen til et fast punkt har økt etterhvert som jeg får kjørt inn bilene.

Lenke til kommentar

*Ba dum, tss*

 

Jeg forstår det slik at man lett kan mistolke posten min til å tro at menn får en primitiv trang til å putte sine svette kjønnsorgan på panseret mitt.

 

Og over til diskusjonen rundt mine tapte enhjørninger så skal jeg se om jeg får gjort noe mer testing, for å finne ut om det faktisk er noen forbedringer. Er skeptisk av natur, men hadde jo vært fantastisk om jeg plutselig fikk en "oppgradering".

Lenke til kommentar

Jah.. beklager dårlig humor.

 

Har du testresultater fra tidligere eller, så du kan få bekrefta/avkrefta ekstra sprut?

 

Edit: Er det forresten noen som veit hvor mye det koster å få målt krefter i benk? Vurderer chip-trim/omprogrammering, og hadde vært kult å sett hvor stor forskjell man faktisk får.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Sist jeg var på dyno tok jeg 5 pull og fikk ettermarkeds-ECU på bilen optimalisert. Dro hjem 800,- fattigere og 40hk sprekere med en mye mer hyggelig kurve enn bilen hadde da jeg kjøpte denne.

 

Betaler man så mye som 1500,- for 1-3 pull kan man og vurdere å bytte verksted.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Var kanskje litt vel billig med 800kr. Det er jo ikke helt uvanlig at timepriser havner på rundt 1000-lappen, så skal jo utstyret nedbetales og etc.

 

Prisen jeg kom med var tatt utifra nærmeste sted jeg vet har benk, så det varierer helt sikkert en god del.

Lenke til kommentar

 

Jah.. beklager dårlig humor.

 

Fikk meg til å le. :green:

 

Minner meg om en kollega som nettopp hadde fått sin nye hvite Golf GTI. Etter en litt støvete dag hadde noen tegnet pikk og baller i støvet på panser og dørene sånn for å være morsom, lizzom. Tok sin tid å polere bort ripene og de som hadde gjort det skulle fått et par på trynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...