Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Fronten på e39 er så forbanna pen! E39 sedan er egentlig noe jeg kunne tenkt meg!

Er ihvertfall veldig fornøyd med utseende på min. Skulle gjerne hatt litt større motor, men det svarer seg ikke økonomisk. 170 hestekrefter er uansett sprekt nok i Norge.

Har Hella-lykter med angel eyes på min e36. Kjører med park+tåke på dagtid. Synes ikke det ser teit ut, men hver sin smak :)

Har du satt inn ringene i de originale lyktene, eller ble faktisk E36 levert med Hella angel eyes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte den med Hella-lykter som var ettermontert. E36 har ikke hatt det originalt, startet vel med e39. Kostet visst rundt 6k på GS utifra kvitteringen. Jeg føler at de originale er kanskje litt penere på en måte, men de jeg har nå har veldig bra fjærnlys i motsetning til billige Kina-lykter, så de blir nok ikke byttet ut med det første.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Min bil har noe så snodig som at parklysene (LED) er kun de som står på når jeg slår på bilen, men det har vel blitt relativt vanlig i nyere dager?

Lenke til kommentar

Veldig vanlig. Såkalte dagkjørelys/DRL er gjerne en LEDstripe eller parklys på høyere effekt. Har du ikke lysautomatikk må du slå på nærlys manuelt. Dette skrur også på baklysene som ikke lyser ved DRL-innstilling (noe tydeligvis ikke alle er klar over).

edit: Glemte å oppdatere på erfaring ang reservehjulssubben jeg Strømmen Bilradio monterte i Octaviaen. Funker greit, gir fyldigere lyd som var meningen for min del, men skal du ha Jessheimdunking må du lete annen plass..

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

På sikt blir det ny bil. Bare usikker på hva. Har kriteriene klare:

Ikke for dyr (max mellom 200k og 300k, stort sprik her, utdyper senere i posten)

Ikke for gammel (2010?)

Hovedmål - ønsker en bil som gjør mest mulig av seg selv.

A4 - stasjonsvogn med utstyr 2012 modell er aktuelt.

Men svært glad i dippedutter, så hvis bilen er praktisk (nok) er alt av adaptiv cruisecontrol, filskifter, skiltleser, skjermer, ryggekamera, nøkkelløs, alt slik teller pluss.

For et språk jeg har. Poenget er en bil med mest mulig stæsj (kan derfor ikke være 1998mod akkurat) for en rimeligst mulig penge, så trauste biler som prius vurderes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...