Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Du bør ha en skikkelig god grunn for å ikke skaffe riktige tennplugger. Men alt fra ingenting til havari og feiltenning er mulig.

Det er ikke nødvendigvis feil plugg selv om avstanden er ulik. De kan bøyes. Sånt en gjorde i gamle dager.

Hvor nøyaktig må man være med avstanden på på tennpluggen ? Gir det noe nagativt utslag om det er 1mm fremfor 0.8 mm ? 

Ja, det gjør det. Du bør ha rett avstand. Rett opp med litt lett dunking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en diskusjon med en på jobben om bruken av tåkelys. Han mener at jeg kjører ulovelig siden jeg kjørte med park+tåke og sa at det tåkelysa ikke er godkjent som kjørelys, fordi jeg må skru de på manuelt og at det ikke er automatisk kjørelys sånn som nye bilenr har. Så refferer han til e-golfen...

Han sa at han kjenner flere som har kranlet med poltiet om at det ikke er lov å kjøre med park+tåke på dagtid.

Han har jobba flere år med VAG som gjør denne saken heeelt på tryne.

Tipper at samtlige her mener dette er totalt borti natta..?

Lenke til kommentar

Komboen tåke + park er lov frem til mørkets frembrudd/ skumring. 

Poenget med kombinasjonen skjønner jeg ikke :p Syns ikke det er så spesielt kult, jeg

Ser kult ut på E39, imo.

t9e7lMY.jpg

Ja, men alle gjør det.. Selv gamle gubber i avensiser.. Da blir det kleint.

Jeg holder meg på nærlys av to grunner - 

1. Jeg ser ikke vitsen med komboen 

2. Jeg hadde garantert glemt å svitsje over når kvelden kommer, og vil ikke bli en av douchebagsene som kjører grøftelys på kveldstid.

Lenke til kommentar

Du fikk da ikke E36 med angeleyes. Men hvorfor la rånere ødelegge det? Estetisk så er det bare fint.

Synes alle E36'ene jeg ser nå tildags har ettermonterte angeleyes type ebay ellers er jeg enig med kebaben, har spottet en tobarnsfar i førtiårene komme på jobben med bare park&spredere i den hvite kugaen sin.  :nei:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er det jeg sa til han bumsen på jobben og viste han dette fra vegvensen.no

Tåkelys

Det er ikke tillatt å ha flere enn 2 tåkelys.

Det er ikke tillatt å bruke tåkelys i kombinasjon med nærlys.

Det er tillatt å bruke tåkelys som kjørelys i stedet for nærlys på dagtid.

Det er i utgangspunktet ikke tillatt å bruke tåkelys i kombinasjon med fjernlys. Unntaket er kurvekjøring i lav hastighet (10-20 km/t).

Nei, det var visst feil, mente han. Blir litt provosert av folk som står på sitt med sine falske påstander uten å komme med fakta.

Gavekort: Hahaha, det ser jo ikke ut  :lol:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Er litt urettferdig sammenligning da. Du finner Volvo 960 med angeleyes, som ikke helt faller like mye i smak som BMW originale angeleyes.

Kan godt hende men det endrer ikke at ettermonterte angel eyes er og blir den mest populære "modden" på e36'er.

eksempler

til sammenligning ;)

Eksempler på 960  med angeleyes (2 stk?)

Lenke til kommentar

Det er det jeg sa til han bumsen på jobben og viste han dette fra vegvensen.no

Tåkelys

Det er ikke tillatt å ha flere enn 2 tåkelys.

Det er ikke tillatt å bruke tåkelys i kombinasjon med nærlys.

Det er tillatt å bruke tåkelys som kjørelys i stedet for nærlys på dagtid.

Det er i utgangspunktet ikke tillatt å bruke tåkelys i kombinasjon med fjernlys. Unntaket er kurvekjøring i lav hastighet (10-20 km/t).

Nei, det var visst feil, mente han. Blir litt provosert av folk som står på sitt med sine falske påstander uten å komme med fakta.

Gavekort: Hahaha, det ser jo ikke ut :lol:

Vi har et par slike på jobb. Kaller de for verdensmesteren og legenden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...