Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har vurdert å bli med på Mongolrally? Evt har tips til en bil man kunne gjennomført en slik tur med? Skal være så stygg som mulig og helst ikke ha en motorstørrelse på mer enn 1.2L. Kan gjøres unntak hvis den er über grell.

Til mongol rally gjelder bare én bil - Lada Niva. Med en komplett reservemotor og andre deler på taket. Deler koster njet og nada i østeuro.
Lenke til kommentar

Da kan du jo rice en Polo: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56860842

Eller Lupo: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=57691513 (Eneste som er galt er at oljelampen blinker! Det er da ikke så ille.)

Corsa: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53267010

Skal si det utsagnet dukket opp tilfeldig :-P

Jeg er fan av egr delete, og erstatte kat med high flow cat, hva syns du om det?

Jeg er en veldig spontan fyr! *wink wink*

Bare hold bilen din noenlunde miljøvennlig. Består den avgass-testen så er jeg fornøyd.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange ganger jeg vurderer diesel igjen når jeg ser det doblede forbruket. Men jeg ombestemmer meg hver gang jeg fyller bensin og kjenner den gode lukta, og hver gang jeg drar turtallet over 3500rpm så jeg hører musikken fra V6ern. :)

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men Lada Niva kom vel med minimum 1,6l motor, og har dessuten alt for mye sjarm til å kunne kalles stygg.

Lada Samara kan du få med 1,1l, eller med Wankel motor (TIL!). Regner med at Wankel ikke er lov.

Jeg er sikker på jeg har sett endel mongol-niva, men reglene kan ha endret seg - før var det ikke et absolutt kubikkrav, det var mer at bilen måtte være "ræva nok".
Lenke til kommentar

Yugo er bil produsert i Serbia tidligere Jugoslavia,har ingenting med Polski Fiat.Men jeg ville anbefalt en Zastava 101,produsert i samme fabrikken som Yugo,men ville anbefalt en produsert før 1990,mye slurv etter det året.Minus blir da at disse bilene kan bare fåes tak i Serbia.

Lenke til kommentar

Yugo er bil produsert i Serbia tidligere Jugoslavia,har ingenting med Polski Fiat.Men jeg ville anbefalt en Zastava 101,produsert i samme fabrikken som Yugo,men ville anbefalt en produsert før 1990,mye slurv etter det året.Minus blir da at disse bilene kan bare fåes tak i Serbia.

Ikke pre 1990, bilen må være maks ti år for å delta, da bilene skal doneres ved ankomst.

Har lagt biltema-solfilm på konebilen idag. Første ruta har enda 3 avlange bobler på ene enden, de popper bare opp igjen når jeg stryker dem ut. tips? Lærte mye underveis, så de 3 andre rutene ble bra :)

Hvordan er det å ta av igjen om jeg vil legge på ny?

Lenke til kommentar

Svogeren min har en Fiat 126p. Veldig søt, men smertegrensen min for reiselengde i den går ved noen kilometer. På bilder med lite å sammenligne med kan den se mye større ut enn sin forgjenger 500, men det er en designmessig genistrek - i virkeligheten er det bare noen centimeter om å gjøre, og akselavstanden er identisk. Lett å dytte igang, da, det skal den ha.

Lenke til kommentar

Ikke pre 1990, bilen må være maks ti år for å delta, da bilene skal doneres ved ankomst.

Har lagt biltema-solfilm på konebilen idag. Første ruta har enda 3 avlange bobler på ene enden, de popper bare opp igjen når jeg stryker dem ut. tips? Lærte mye underveis, så de 3 andre rutene ble bra :)

Vel,det er bare å kjøpe en fin eksemplær fra før 1990 og en krasjet som er produsert etter 1995,så er det liten jobb å endre rammenummer :) ingen vil merke noe da bilen har nesten ikke endret seg siden 70 tallet,eneste forsjell er at de første modellene hadde runde hoved lykter og nye har rektangulære.I serbia er det som god dag å endre rammenummer på disse bilene.

Endret av Fictivision
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...