Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det kan du trygt si. Dette er tilogmed den enda dyrere coupe-utgaven, altså en CL. Prisen i 1994 startet på 2.850.000,- :!:

Til sammenligning kostet min Mazda 626 V6 ny i 1994 365.900,-. Er jo helt sykt hvis man i tillegg ser på hva kronen var verdt da.

Lenke til kommentar

Porsche Cayenne er en kul bil, men den stinker for mye nyrik. Mange av de som har en Cayenne har ikke så fryktelig mye penger heller. Det er mye lånte fjær. Det kan ikke smake godt av å vite at bilen i grunnen eies av banken, eller at du nå sitter og kjører hele din lenge oppsparte pengeformue, som du har omgjort til en metallkasse som bare blir mer og mer verdiløs.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig med deg der. Kjenner selv en som kjøpte en E-klasse, og bodde hos foreldrene. Til slutt hadde han ikke råd til å fylle bensin på bilen engang. Helt tragisk hva folk er villige til å gjøre :nei:

Endret av Montana298
Lenke til kommentar

Dere vet de målerne langs veien som viser "din fart"? De kan jo ikke bøtelegge deg. Det er Statens Vegvesen som har satt de opp, og dermed har de ingen myndighet til å straffe deg. De er der kun for å bevisstgjøre deg på farta di. Og for at folk ikke skal prøve å sette ny highscore står det bare f. eks. "over 60" hvis du er langt over grensa. Men hvorfor i helvete bremser folk ned som faen før de målerne? Hva er vitsen? Like irriterende hver gang. :hrm:

Lenke til kommentar

I dag har jeg vært hos byens Lexusforhandler. De hadde release-fest for den nye CT200h, virkelig fin bil. Skal få meg en kjøretur i den på tirsdag. Utvilsomt det beste interiøret i klassen, og skinnsetene var langt bedre enn fryktet.

Kom inn tomhendt, og gikk derifra med en notatbok i skinn, en 350-kroners champagne-flaske og to billetter til Kylie Minogue om to uker. De to førstnevnte fikk alle, fordi vi var så snill og kom, billettene vant jeg på kveldens loddtrekning. Ikke verst, Lexus, ikke verst.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Haha, 310.000 for en Elbil som ikke burde koste mer enn 20.000kr, hva er det med norge?

Edit: Eller kanskje man ikke skal skylde på norge før de finner ut at de skal putte avgifter på elbiler og den plutselig koster 700.000kr :)

Uansett avgifter eller ikke, 310.000kr for en elbil er DRØYT.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...