Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (5 minutter siden):

86 km på batteriet er jo kjempe bra! Mulig det er "normalen" med hybridene nå, jeg følger absolutt ikke med. Men det hadde lett dekket mitt behov 99% av tiden. Dog har jeg ikke lyst til å drasse med meg resten av rælet men lell for de som ønsker ICE og har behov som trenger det må jo dette være en kjempe løsning!

Den hadde fort dekket opp daglig pendling for roomien min iallefall. 👍

Flott att utvikling av elektriske biler gir bedre og større batterier for dem som enda ikke tørr hoppe over på ren el. 🙂

Edit* Legg til at denne har vært til salgs i 4 år allerede (i utlandet) så null barnesykdommer, kombinert med langt over gjennomsnittet driftssikkerhet så..

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noen sensasjon med ~80km wltp på hybrid i dag. Skulle vært enda bedre med moderne batterier med enda høyere energitetthet.
Toyota Rav4 hybrid hadde 75km wltp for fem år siden (2020). Golf 8 eHybrid 2021 hadde 70km wltp.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Det tyske selskapet Schlote, kjent som leverandør av komponenter brukt av blant annet Ferrari, BMW, Mercedes-Benz og Volkswagen, er på vei mot konkurs etter tysk lov, melder blant andre Merkur og Märkische Allgemeine Zeitung .

Totalt har Schlote-konsernet cirka 1.350 ansatte og flere ulike enheter, hvorav bare noen er truet av konkurs. Schlote forteller at de er en av verdens ledende bilpartnere og produserer blant annet ulike metalldeler, prototyper og produksjonsløsninger.

Ifølge kilder har bankene som lånte ut til selskapet kansellert sine lån verdt cirka 20 millioner euro.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Denne var litt spesiell: Sothebys auksjonerer i slutten av april unna en biltrailer med 6 relativt sjeldne Porscher på. Ingen minstepris satt så man kan kanskje gjøre et kupp?

• 2018 - Porsche 911 GT3 Cup
  • 2018 - Porsche 911 GT3 Cup R
  • 2016 - Porsche 911 R
  • 2018 - Porsche 911 GT3
  • 2019 - Porsche 911 GT3 RS Weissach
  • 2018 - Porsche 911 GT3 Touring
  • 2019 - Man TGX 18.640 og Rolfo Auriga-henger

https://www.motor.no/aktuelt/seks-911-er-med-transport-i-pakkesalg/310385

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Har begynt å høre litt på disse karene igjen. Synes denne episoden var god. Noen som kommer på noen eksempler? 

Synes Mil etter Mil ble ganske kjedelig etter Marius forsvant, og hans nye podcast Avskiltet blir litt for mye tull og vas. Noen andre gode norske podder å høre på? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/25/2025 at 2:37 PM, Skavold said:

Du tenker at forsikringsselskapene går god for at skadeverkstedene kjøper deler på Aliexpress? 

Nei de går nok neppe god for det, men om man kuker det til i garagen hjemme (som jeg gjorde når jeg knuste speilet mitt) så slipper man billig unna uten å blande forsikringen med å bestille på aliexpress.

2-3000kr for en lykt hos Tesla.

https://epc.tesla.com/no-NO/catalogs/508125cf-bb05-444a-869e-1b3375264231/categories/c5ecd864-b6b9-4a6d-ac2f-45ca251cdff3/subcategories/62afb887-74c4-42d9-a509-2efd6de38452/systemGroups/6b3426c2-daa7-469a-93ea-9856ddb3029c

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...