Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondeledd + øyekatarr + stikksmerter i penis - Hva er dette?

Intence

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en norsk mann på 36 år i et stabilt forhold.

Jeg har de siste månedene får mer og mer plager med kroppen,

Jeg begynner å bli bekymret for hva dette kan være og har satt i gang undersøkelser hos min lege - dette går tregt og han er ganske ung og uerfaren, så jeg vil også spørre dere her på forumet...

Jeg opplever smerter i leddene i armer og ben, dvs, alt fra skulderledd, albue og fingre til hofter, knær, ankler og tær. Jeg har tenkt at det kan være leddgikt, men jeg opplever ikke at leddene er stive og ikke har jeg mer vondt om morgenen enn utover dagen "når jeg kommer i gang" , smerten kommer i kort støt og flytter seg fort fra ledd til ledd, dvs jeg kan ha 3 sekunder vondt en tå,...så 3 min etterpå kan jeg ha 10 sekunder vondt et kne, og sånn forflytter det seg rundt. Det skal sies at jeg har psoriasis, så det kan være psoriasisrelatert leddgikt, men da forutsetter jo dette må en måte at pso-leddgikt ikke er "stive ledd" eller "stiv om morgenen" ...Spørsmålet mitt er derfor om dette kan være noe annet...Det som er rart er at jeg opplever smerter også rett utenfor leddene, men jeg innbiller meg at dette da er "leddbåndfester, eller muskelfester relatert til leddet... Jeg får for eksempel ikke vondt midt på leggen, midt på låret etc, det er alltid i forbindelse med ledd....Noen ganger kjennes det også ut som at ledded "glipper", spesielt skulder og håndledd..

Jeg opplever også følelsen av å ha rusk på øynene, det klør og svir og det føles som jeg har øyekatarr. Har barn i barnehage, og har hatt øyekatarr før og kjenner igjen "sitringen" på øyenene...

Jeg opplever i tillegg stikksmerter, kløe etc i underlivet, dvs penis. Det svir IKKE når jeg tisser, men jeg kjenner moderaret stikksmerter i penishodet, urinrøret og innover i "systemet" , jeg aner ikke om dette er relatert til leddplagene. Jeg tenker at dette kan være urinsveisinfeksjon etc...Jeg kan nevne at jeg har testen meg for kjønnsykdommer og har ingen utslag på dette...

Oppsummering. Vonde ledd + "øyekatarr" + stkksmerter i penis

Må nevne at jeg fra før går på Indometacin pga Kronisk "Paroksysmal Hemikrani". Dette er en enisidig kronisk hodepine...Indometacin er en NSAID, dvs medisin som skal dempe reumatiske smerter, og ennå mer mystisk bli det da at jeg opplever disse smertene/plagene...

Kan noen hjelpe meg med å forstå hva dette er for noe. Jeg ville satt stor pris på dette fordi min lege foreløpig ikke forstår hva dette er og jeg er alvorlig bekymret....

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at du har retten til å skifte fastlege?

Din anamnese peker i rettingen av at det pågår noe autoimmunt i din kropp. Det er flere differensialdiagnoser som må sjekkes først, men hvis vi tar utgangspunkt i det du forteller og at det ellers ikke foreligger noe som du ikke har sagt, burde fastlegen i første omgang henvise deg til en spesialist på området reumatologi. Som uerfaren lege er hjelpen aldri mer enn en telefonsamtale unna. Han kan bare ta en telefon til spesialisten for å høre hvilke initiale prøver og andre polikliniske undersøkelser som må tas før henvisningen stilles.

Det er lett å komme i skade for feildiagnostisering hvis man foregår prøvetaking, derfor skal jeg ikke spekulere i hva dette kan dreie seg om.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...