igxx Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Har tenkt å gi bort kniver i julegave, hvilken er best, og er de dyreste verdt prisen? http://www.jlweb.dk/restsalg/royalty-line-switzerland-knivsaet-6-dele-skraeller-spar-75.html og http://www.komplett.no/yo-knivsett-med-5-kniver/650570 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) Øyo er kjent for helt greie billigkniver til hjemmekokken, og er vel noe av det beste du finner i den prisklassen. Endret 29. november 2013 av Horrorbyte Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 De øverste ser ut som de er laget for barn. De hadde ikke sluppet inn i mitt kjøkken. Øyosettet er nok meget godt til den prisen. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Øyo er en fin gave, med helt greie kniver. De øverste var ikke noe særlig... Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Har eid en kokkekniv fra Øyo i et tiår. Er svært fornøyd med den. Knivene deres er et godt kjøp i den prisklassen.Det øverste settet har jeg ingen erfaring med, men det er ikke noe jeg hadde kjøpt til meg selv i alle fall. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Har en fra Øyo, jeg også, den er helt grei gitt at den vedlikeholdes godt. Men til den prisen ville jeg heller gi en eller to gode kniv enn ett sett. Vet du om mottaker har noen kniver fra før? Det man trenger er egentlig en stor kniv, en liten kniv og en brødkniv. Kjøper du for eksempel denne og denne, kommer mottaker langt og du har fortsatt litt penger igjen til å gi gavekort på sliping i tillegg.. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Det er ikke uvanlig med tilbud på Victorinox-kniver, slik at man kan få dem en god del billigere. Jeg har brukt en del Victorinox-kniver i jobbsammenheng (restaurant), og de er nok fine til privat bruk - ikke minst fordi de har ganske mykt stål som gjør dem en del lettere å vedlikeholde enn f.eks. MAC og GLOBAL som er i prisklassen over. Men når man kommer opp i rundt 500 for en kniv, synes jeg at man bør prøveholde først. Forresten var vel Øyo-settet på tilbud til rundt 500 da denne tråden ble startet, så alternativet ville vært én Victorinox-kniv til full pris. Jeg ville ikke betalt 1400 for de knivene. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) .Men når man kommer opp i rundt 500 for en kniv, synes jeg at man bør prøveholde først. Godt poeng, men da er det fryktelig vanskelig å gi kniver i gave.. 500 for hele settet er en god pris, da stiller det seg annerledes.. Endret 4. desember 2013 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
AlexanderFjellaas Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Er enig i at man gjerne bør prøve kniven. Hvis du er ute etter skikkelig stort utvalg har de det på www.skarpekniver.com. Har selv kjøpt en Takamura kniv, vesentlig bedre stål enn det er på både victorinox og øyo-knivene. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Øyosettet er bra til prisen, jeg syns ihvertfall knivene er relativt gode å holde, de er lette og passe skarpe ut av boksen Det er også en fornuftig inndeling av kniver, eneste som mangler er vel en liten skrellekniv(utility knife) etter min mening. Har også noen MAC kniver og de er selvfølgelig mye skarpere og bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå