Gå til innhold

Jeg kjøpte meg Wii U...ikke PS4. Hva trenger jeg HW/SW?

Stormfire

Anbefalte innlegg

Idag så kjøpte jeg WII U da jeg jeg innser at jeg dessverre ikke vil få tak i en PS4 konsoll i 2014. Ingen lanseringstitler jeg virkelig brenner for heller.

Planen var å spille merkelige titler som Pavilion og Rime på PS4 når enn det måtte dukke opp. :-)

Jeg har en PC med GTX 780 og I7 3930K og kjøpte NFS: Rivals og AC4: Black Flag (på tross av tidligere erfaringer, må være IQ relatert når man ikke lærer? :-P) til PC.

Men det har blitt litt forutsigbart derfor så konverterte jeg for å prøve noe nytt. Kjøpte WII U Zelda bundle & Pikmin, ZombiU (til 99,-) Skal kjøpe Mario 3D World, men jeg er usikker på veien videre med tanke på spill til WII U. Alt er interessant, men det bør ha en viss grafisk style, kan godt være enkelt.

Jeg trenger også input på hardware. Batteri, ekstern HD evt SDHC kort. Kort sagt hva trenger jeg? Ingen anelse om hva jeg kan kjøpe på nett av gamle spill heller da det ble gjort på impuls.

Men jeg må faktisk si at jeg virkelig gleder meg som et lite barn til å prøve det ut. Lenge siden sist jeg hadde den følelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sensorbaren følger med vil jeg tru (fikk det med på min zelda edition wii-U)

Å når det gjelder lagringer, så vil jeg ikke anbefale slike "WD my passport" lagringer da wii-Uen kke er sterk nok til å kjøre en liten harddisk som bare bruker 1 kabel.

Så kjøp en god usb 3.0 harddisk da dem har litt mer ytelse enn en usb 2.0 hdd.

Å npr det kommer til minnebrikker til den, så vil jeg anbefale sandisk 32gb eller 64gb om du vil ha mer.

Bare vær sikker på at det er class 10 (jo høyere class, jo raskere lasting og installering til brikka)

For etter min erfaring så er den interne lagringen til wii-U ganske treg.

Lenke til kommentar

Hei, husk at Wii U er bakoverkompatibel med Wii, så anbefaler å kjøpte Wii Remote + Nun Chuck slik at du kan kjøpe klassikere som Super Mario Galaxy 1, 2, Zelda Skyward Sword etc. hvis du ikke har prøvd de. (anbefales sterkt).

Wii remote + nun chuck fungerer også svært bra til co-op i Mario 3D World. Ellers av spill kan du vurdere New super mario bros u, liker du den kan du også bygge på med Luigi DLC.

Lenke til kommentar

Hei!

Når det gjelder ekstrautstyr er det veldig greit og skaffe seg wii remote pluss + nun chuck hvis du vil spille wii spill på din wii u, eller om du bare har lyst til og bruke det til wii u spill. er veldig bra til spill som feks pikmin 3.

Hvis du liker diskbaserte spill og bare laster ned indie games, har du ikke bruk for ekstra lagring. om du liker å kjøpe alle dine spill på nett må du ha ekstra lagring. glem SDHC kort, kjøp en ekstern HDD med strømforsyning. i starten brukte jeg en ekstern HDD med bare usb kabel, den datt desverre ut fra tid til annen.

noen spill du kan være interessert i for wii u:

Monster hunter 3 ultimate

Lego city undercover

The wonderful 101

New super mario/luigi u er også gode spill hvis du liker 2d mario ;)

Nå er det bare og glede seg til super smash bros, monolith softs "X", mario kart, donkey kong, bayonetta 2 og nye zelda! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...