asdfljkøkdasfjlø Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 ikke alle som har 6+2.. Nei, men det har TS, og det er da det det kommer an på... Lenke til kommentar
GamingEnthusiast Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Vel, jeg tror du missforstår litt her Blaz3r. Nvidia har nok ikke inkompetente mennesker, og har nok god peiling på hvor mye produktet deres trekker av strøm. Og det er nettopp derfor de oppgir en TDP på produktet deres. Men når de skal prøve å gjette hvor mye strøm systemet deres vil trekke, ja så blir det bare gjetning. Og de gjetter da ikke basert på hvor mye de tippet et system trenger, men det som gir lavest mulig sjanse for skade på skjermkortet deres. De tipper da ALT for høyt med vilje, da de også ønsker å dekke "worst case" (altså en gammel strømforsyning av elendig kvalitet kombinert med en rimelig fullspekket PC). De taper ikke noe penger på å anbefale en alt for stor strømforsyning (kanskje de også får litt penger av de som produserer slikt? ), men kan potensielt tape noe om skjermkortet deres blir ødelagt og må erstattes av RMA fordi den egentlige grunnen var fordi det druknet i Ripple. Vi på forumet her slipper egentlig å gjette så mye, da vi faktisk vet hva slags maskin det er, samt hva slags strømforsyning det er snakk om. Vi kan derfor basere beregningene på faktiske tall og målinger, og vil dermed ha mye bedre utgangspunkt enn "dokumentavdelingen" til Nvidia. en del forskjellige strømforsyninger av forskjellig kvalitet. (noen er skraphaug-materiale, andre mer profilerte merker) Og i alle mine tilfeller, så har alt av annen maskinvare klart seg. Strengt talt så skal sikringen gå om strømtrekket blir for høyt av hva strømforsyningen klarer. Ja, det er nettopp derfor man kjøper en strømforsyning som har litt kvalitet og flere sikkerhetsfunksjoner som OCP og OVP etc.. Hvor gode er disse tre?: http://www.komplett.no/corsair-ax-1200i-1200w-psu/758535 http://www.komplett.no/corsair-ax-1200w-psu/600429 http://www.komplett.no/cooler-master-silent-pro-gold-550w-psu/783651 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Min neste PSU vil være 1200i 1200 er vel bare en "dummere" versjon Aldri hatt problem med Corsair Har hatt flere andre, f.eks Antec og de ligger i skrot dunken Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Min neste PSU vil være 1200i 1200 er vel bare en "dummere" versjon Aldri hatt problem med Corsair Har hatt flere andre, f.eks Antec og de ligger i skrot dunken 1200i er en fin PSU det. Men vit at både Corsair og Antec setter bare navnet sitt på en rekke strømforsyninger. Og da er det alt fra gode til dårlige. Så å dømme etter hva slags klistremerke som sitter på PSUen er nok ikke særlig lurt uansett. Corsair og Antec har faktisk den samme strømforsyning på flere modeller fra bla. Seasonic, som er en kvalitetsprodusent av strømforsyninger. Men det er ingen enkel måte å finne ut hvilken produsent og hvilken modell hver strømforsyning VIRKELIG er. Så da må man nesten bare lese tester som kan sjekke dette. CWT er oftere brukt av de noe dårligere sakene, og har tydelig noe dårligere kvalitet. SOm kan være alt fra teknisk design til komponenter som er brukt til utførelsen. F.eks: AX-serien til Corsair lages av Seasonic og er faktisk bedre enn AXi serien på en rekke ting, (jevnt over noe bedre på kvalitet både byggmessig og strøm-messig). Selvsagt, flextronics som lager AXi-serien er på langt nær dårlige, og mer enn gode nok for de fleste.Derimot er det ett untak, og det er AX1200, som er eneste modellen i serien som ikke er Seasonic. (seasonic er nok ganske dyre å kjøpe inn, og spesielt på de med høyest effekt så blir det dyrt å produsere skikkelig kvalitetssaker. Da er det fristende for Corsair å finne noe osm er noe billigere, men er villige til å legge med noe mer dilldall som er lettere å selge. Det med pris gjetter jeg bare på, men med tanke på at disse PSUene gjør det jevnt over bedre, så ser jeg ingen grunn for Corsair, bortsett fra det økonomiske å bytte. Kort sagt: Er det AX1200 VS AX1200i så er det fra samme produsent og veldig lik bortsett fra noe ekstra fancy funksjonalitet. Trenger du ikke dette så tar du den billigste av de to. To gode PSUer uansett. Men jeg ville egentlig tatt denne i stede om du trenger en så stor PSU: http://www.dustinhome.no/product/5010627864/seasonic-x-1250-1250w-modular-psu/ Er noe av det beste på markedet, og blir bare slått av sin egen platinum-serie: http://www.dustinhome.no/product/5010619106/seasonic-platinum-series-1000w-power-supply-modular/ Der snakker vi svært mye for penga. Men har noe mindre effekt (selv om disse fint kan kjøres 100 % og vell så det). Og det er klart de legger litt ekstra flid i sine egne strømforsyninger. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Skal ha kun svart og rød i mitt kabinett, hvit skrift går til nød Gull er uaktuelt Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 AX 1200 er seasonic og den beste PSUen corsair har gitt ut, AX 1200i derimot er flextronic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå