AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hei! Når er minst sjangse for graviditet? Eller største da? Har lest at størst er: Har du en syklus med eggløsning på dag 14, så har du en reell sjanse til å bli gravid med sex på dagene 9-15.Har du en syklus med eggløsning dag 10, så vil du kunne bli gravid fra dag 5-11. Vet ikke hva dette menes med, men dama skal få mensen om 11 dager. Kan dette hjelpe dere? Og sexen var på tirsdag. Takker for svar! Anonymous poster hash: 6bfef...ed1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Heisann, Jeg aner ikke hvor du har funnet det der, men jeg tror ikke at det er så store vindu man kan bli gravid i.Jeg fant blant annet dette: Det er størst sjanse for å bli gravid rundt eggløsningen. Den kommer ca to uker etter første dag i siste mens. Sædceller kan leve i livmoren opptil 3 døgn etter samleiet, så det er flere dager som man kan bli befruktet på. Når du har et ubeskyttet samleie i tiden rundt eggløsning er det generelt omtrent 20% sjanse for å bli gravid. Når du er 18 år er du i den mest befruktningsdyktige alderen slik at sjansen statistisk kan være litt høyere enn 20%. Samt Du har eggløsning 14 dager før første dag i neste menstruasjon. Under eggløsningen har egget ca. 24 timer på seg til å smelte sammen med en sædcelle. Siden sædceller kan overleve i livmoren og egglederne i minst to til tre dager(noen hevder opp mot 7 dager), er det best å ha samleie jevnlig i dagene før eggløsningen. Har du sex jevnlig, gjerne to til tre ganger i uken, så kan du nesten være sikker på at du vil treffe på ett eller annet tidspunkt. Som vi ser her, så er det bare et vindu på ca 24 timer hvor eggcellen lever etter eggløsning. Det er selvsagt ikke alltid like lett å vite NÅr man har eggløsning. Min egen syklus er veldig regelmessig og jeg vet når jeg har eggløsning, men det er ikke alle som er regelmessige og ikke alle som har eggløsning i hver syklus heller. Det er mye styr dette her og mange sliter jo med å bli gravide også. Det å bli gravid på ONS og sånt er egentlig utrolig uflaks (vet dere ikke hadde det altså). Legger ved link: http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/874795668 Fra en annen kilde: Det er det døgnet fra det modne egget kommer ut av eggstokken og vandrer nedover egglederen til livmoren at "treff" av en sædcelle som kan føre til befruktning kan skje. Sædceller kan leve opptil 5 døgn, så da kan de ha svømt oppover og står klare når egget kommer hvis de har sluppet ut litt før eggløsningen. Samleie fra fem dager før egget løsner og frem til det er ferdig med vandringen ned til livmoren er dagene da et samleie kan føre til graviditet. http://www.ung.no/oss/graviditet/4269.html Lenke til kommentar
stevia Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Det kommer helt an på egentlig. Spesielt med unge kvinner er det helt umulig å fastsette når man har eggløsning. Man kan til og med få eggløsning i midten av menstruasjonen for den del. Er dere prøvere? Om dere ikke er det, brukte dere ikke prevensjonsmidler? Hvorfor tenkte dere ikke på dette? Dama må i alle fall ta graviditetstest om rundt 2 uker. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Hmm, altså hadde sex tirsdag og da var det akkurat 14 dager til første dag i neste mens. Saken er at det er mye diggere uten kondom. Føler penisen også blir mindre med kondom som gjerne gjør det litt mindre diggere for damen vet ikke helt. Men vi hadde også sex lørdag-søndag både med og uten kondom. Hvis eggløsningen var tirsdagen er det liten sjangse for å bli gravid de gangene i helgen selv om jeg ikke kom inni? Var veldig deilig så vet ikke. Skal man kjøpe angrepiller for å være sikker? Kan skje mye med kroppen pluss koster litt. Anonymous poster hash: 6bfef...ed1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Det hele spørs når hun hadde siste mens. Tell dager fra hennes FØRSTE dag i siste mens og se. Hvis dere hadde ubeskyttet sex på dag 13, 14 og 15, er det en mulighet for at hun kan bli gravid. ...og så leste jeg siste post en gang til. Det er MYE dyrere å få barn, enn å beskytte seg mot uønsket graviditet. Da blir de hundrelappene du bruker på kondomer eller angrepiller bare et drypp i havet i forhold. Smak litt på den du. Endret 3. desember 2013 av johanf Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ville nok gått for angrepiller, men det er et visst vindu. Angrepiller er som en ekstra stor dose p-piller. Koster mye i både penger og tid å få barn. Er veldig koselig, men vil anbefale en å være klar for det. Vil ikke anbefale å ligge sammen når det er trygt eller droppe prevensjon... Jeg ble selv til i en trygg periode Lenke til kommentar
stevia Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hmm, altså hadde sex tirsdag og da var det akkurat 14 dager til første dag i neste mens. Saken er at det er mye diggere uten kondom. Føler penisen også blir mindre med kondom som gjerne gjør det litt mindre diggere for damen vet ikke helt. Men vi hadde også sex lørdag-søndag både med og uten kondom. Hvis eggløsningen var tirsdagen er det liten sjangse for å bli gravid de gangene i helgen selv om jeg ikke kom inni? Var veldig deilig så vet ikke. Skal man kjøpe angrepiller for å være sikker? Kan skje mye med kroppen pluss koster litt. Anonymous poster hash: 6bfef...ed1 Angrepille er en nødløsning. Med mindre du vil bli pappa så bruker du kondom om ikke dama bruker p-piller Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Angrepille er en nødløsning. Med mindre du vil bli pappa så bruker du kondom om ikke dama bruker p-piller Ja absolutt. Tenkte på i deres situasjon med usikkerhet rundt helgen, ikke som noe fast løsning! Trygge perioder eller hoppe av i svingen funker også dårlig. Bruk p-pille og bruk kondom om man bytter partner mye, viktig å beskytte seg mot graviditet så vel som sykdommer. Lenke til kommentar
stevia Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ja absolutt. Tenkte på i deres situasjon med usikkerhet rundt helgen, ikke som noe fast løsning! Trygge perioder eller hoppe av i svingen funker også dårlig. Bruk p-pille og bruk kondom om man bytter partner mye, viktig å beskytte seg mot graviditet så vel som sykdommer. Helt sant. Skremmende hvor lite kunnskap enkelte har om dette. Trodde seksualundervisningen på ungdomsskolen hadde forbedret seg jeg, men er kanskje ikke alle som har vært på skolen den dagen Dette med trygge perioder er også veldig usikkert når man er under 25 ca(min gynekolog sa dette for noen uker siden faktisk). Som sagt så er det da en større sannsynlighet for at eggløsningen ikke har noen fast tid og kommer når den vil. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Noen perioder kan nok være tryggere enn andre, men ikke glem at sædceller kan leve ganske lenge i dama. Vanligvis er det mellom tre og fem dager, men de kan leve en hel uke. Med andre ord er "trygge perioder" sterkt overvurdert, på grensen til en ren myte. Selv kondomer er bare 99% sikker, og det om den ikke sprekker. Den eneste måten å være 100% sikker på å ikke få barn er ved sterilisering eller avholdenhet. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Sånt som (såkalt) trygge perioder og å hoppe av i svingen bør man ikke tenke på en gang. Finnes ikke noe slikt. Ikke gamble med sjansen på å bli gravid. Om det ikke passer å bli gravid eller man ikke ønsker barn, så MÅ man beskytte seg deretter. Abort er ikke prevensjon. Nå er jeg for fri abort altså. Vet jeg hadde slitt med å ta selv. Dette er ikke en diskusjon om det altså Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Hvis du vil knulle med dama uten kondom så spør om hun vil begynne på p-piller. Er hun under 20 får hun dem dritbillig også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg