Jalle Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hei! Skal ei lita veke til Dubai, og lurte på om nokon har noko erfaringar med reisemål der som eg må få med meg ? Fins det noko racerbane eller ligandande der ein kan få testa Ferrari, Lamborghini eller liknande? Held det i såfall med norsk førarkort ? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) Hei, var 2 turer i dubai for 1,5 og 2 år siden. Helt fantastisk plass, her er noe av det vi gjorde som jeg gjerne ville gjort igjen:1. Atlantis (badeland)2. Wild Wadi3. Spise lunsj på "the walk" på en fredag. (om du er intr. i å se "superbiler" er fredag og lørdag rånedager for rikguttene) Vi så blant annet bugatti veyron et par ganger her. 4. Ta en tur til abu dhabi (ferrari world) 5. Meat company på Souk Madinat. (den beste biffen jeg noen gang har smakt)6. Dubai mall og Mall of the emirates. 7. Fonteneshow ved burj khalifa. (kombineres gjerne med en tur opp i selve tårnet)Mener de reklamerte for at man kunne kjøre på bane ja, men ingen av oss som gjorde det. Mener det holder med norsk førerkort da det kun er på bane, mener du måtte signere en veldig "streng" kontrakt i tilfelle noe går galt.Det er utrolig mye å gjøre her, selv etter totalt 30 dager der er det MYE jeg enda har lyst til å gjøre!Kos deg masse og nyt turen! Endret 29. november 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Hei, var 2 turer i dubai for 1,5 og 2 år siden. Helt fantastisk plass, her er noe av det vi gjorde som jeg gjerne ville gjort igjen: 1. Atlantis (badeland) 2. Wild Wadi 3. Spise lunsj på "the walk" på en fredag. (om du er intr. i å se "superbiler" er fredag og lørdag rånedager for rikguttene) Vi så blant annet bugatti veyron et par ganger her. 4. Ta en tur til abu dhabi (ferrari world) 5. Meat company på Souk Madinat. (den beste biffen jeg noen gang har smakt) 6. Dubai mall og Mall of the emirates. 7. Fonteneshow ved burj khalifa. (kombineres gjerne med en tur opp i selve tårnet) Mener de reklamerte for at man kunne kjøre på bane ja, men ingen av oss som gjorde det. Mener det holder med norsk førerkort da det kun er på bane, mener du måtte signere en veldig "streng" kontrakt i tilfelle noe går galt. Det er utrolig mye å gjøre her, selv etter totalt 30 dager der er det MYE jeg enda har lyst til å gjøre! Kos deg masse og nyt turen! Takker! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Du må definitivt se fontenene utenfor Burj Dubai. Ta gjerne inn på TGI Fridays på Dubai Mall og be om å få sitte ute. Da har du orkesterplass, og showet går hver halve time på kvelden. Du kan også stå på ski i innendørsanlegget Ski Dubai. Greit med litt kjøling avkobling Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Steke speillegg på bakken! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Steke speillegg på bakken! Apropos... Tok dette bildet i fjor sommer: Under Ramadan og greier, så muslimene hverken spiste eller drakk på dagtid med det resultat at det var bilulykker nesten hver kilometer. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Takker for svar Korleis er det med transport frå flyplassen, er omtrent einaste mulegheit taxi ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ikke glem en tur på stranden, klart turkist vann med rundt 30 grader. Jeg ville droppet å kjøre selv i Dubai. Om man kommer borti en ulykke kan man måtte betale "blodpenger" for å erstatte de som dør og det gjelder selv om man etter norsk rettsoppfatning ikke er skyldig i ulykken. Folk kjører heller ikke alltid som i Europa, gjerne langt raskere enn at de klarer kontrollere bilen og de kan være veldig agressive. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ellers så må man huske at dette er et strengt muslimsk land med helt andre regler enn Europa. Man skal ikke drikke eller vise seg beruset på offentlig plass, man skal heller ikke ha noen form for fysiske tilnærmelser offentlig og å slenge med leppa til politiet kan være det siste man gjør. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Takker for svar Korleis er det med transport frå flyplassen, er omtrent einaste mulegheit taxi ? Ville tatt taxi uten å vurdert noe annet. Det er billig og de fleste vet hvor alt er. Som "robertaas" sier så ville heller ikke jeg kjørt selv i Dubai, om du krasjer der er det ikke sikkert du kommer hjem på noen mnd. Når vi tok taxi en dag så sa sjåføren at om vi kom i ulykke måtte vi bare komme oss ut av taxien og løpe LANGT derifra. Vi fra vesten er ikke verdt en dritt der sammenlignet med Araberne som bor der. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Ville tatt taxi uten å vurdert noe annet. Det er billig og de fleste vet hvor alt er. Som "robertaas" sier så ville heller ikke jeg kjørt selv i Dubai, om du krasjer der er det ikke sikkert du kommer hjem på noen mnd. Når vi tok taxi en dag så sa sjåføren at om vi kom i ulykke måtte vi bare komme oss ut av taxien og løpe LANGT derifra. Vi fra vesten er ikke verdt en dritt der sammenlignet med Araberne som bor der. Same anbefalinga eg fekk når vi var i Egypt, om ein køyrer på nokon, så ikkje stopp!!! Ser metroen er godt utbygd så blir nok mykje den også. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Same anbefalinga eg fekk når vi var i Egypt, om ein køyrer på nokon, så ikkje stopp!!! Ser metroen er godt utbygd så blir nok mykje den også. Ja man skal være veldig forsiktig. Du kommer til å se MANGE bilulykker hver dag. En ting jeg brant meg på, var at jeg var høflig mot Indere som jobbet der, altså de som bygger "husene" der. De er ikke vant til å bli møtt med respekt så når jeg holdt opp døra til en når jeg var på butikken så ble han helt satt ut og syntes tydelig det var ubehagelig og begynte å beklage og tull. Er nok ikke alle som er slik, men skjedde flere ganger at jeg oppførte meg normalt. Men om du har vært i Egypt så kjenner du kanskje litt til kulturen der da den er ganske lik i Dubai, viser du respekt overfor deres kultur får du respekt x10 tilbake virket det som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå