Gå til innhold

Feilmelding på nytt Android nettbrett


Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

På min helt nye Asus Memo Pad HD7 får jeg en feilmelding. Husker ikke nøyaktig ordlyd, men det er noe slikt: "Oppskytingsrampen kunne ikke starte". Regner med at dette er en launcher av noe slag, men hva er det som gjør at dette skjer? Den er helt ny, og dette kommer når jeg installerer apper. Jeg har kjørt full reset (til fabrikkinstillinger) 2 ganger, men dette kommer hver gang. Det kan se ut som om dette ikke oppstår dersom jeg ikke installerer mer enn en app om gangen, men det skal vel ikke være slik? Eller kan man ikke installere flere apper samtidig i Android?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Prøvd litt mer nå, korrekt feilmelding er "Utskytsrampe har dessverre stanset". Prøvde også med full reset, og satte US English som språk, og endret til norsk senere, men samme feilmelding. Prøvde også å installere en og en app, men meldingen kom da også,

 

Den er jo helt ny, og burde vel virke ut av esken. Eller er Asus ubrukelig? (i så fall har jeg fortsatt returrett) Eller er det Android som bare ER slik? Har kun hatt Windows og iOS på mobile enheter tidligere.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Utskytningsrampe er den delen av Android som viser hjemskjermen. Denne har på din enhet hatt problemer som fører til kræsj. Dette skal normalt ikke skje så det kan hende filsystemet på din enhet er skadet.

 

Jeg har til nå eid 5 forskjellige Android enheter men ikke opplevd dette før. Dette er ikke noe som skjer med alle Android enheter. Men du kan ha vært litt uheldig med modellen din.

 

Her er en mulig løsning:

 

Asus Memo HD 7 runs on Android 4.2, and has a 1GB internal memory and support 16GB Micro SD card. How to fix Unfortunately, launcher has stopped error: - From your Asus homescreen, tap settings. - Tap Application, go to All and search Media Storage. - From Media Storage, tap Clear Data. OR: - Go to Settings, tap Backup & Reset. - Tap Factory Data Reset. - Tap Reset Tablet. - Restart your tablet.

 

Read more: Asus Memo HD 7 - unfortunatly, launcher has stopped? - How to fix? I just bought the machine 2 days ago. A great tablet, until this. :: AskMeFast at http://www.askmefast.com/Asus_Memo_HD_7__unfortunatly_launcher_has_stopped-qna7279067.html#q4710825

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Utskytningsrampe er den delen av Android som viser hjemskjermen. Denne har på din enhet hatt problemer som fører til kræsj. Dette skal normalt ikke skje så det kan hende filsystemet på din enhet er skadet.

 

Jeg har til nå eid 5 forskjellige Android enheter men ikke opplevd dette før. Dette er ikke noe som skjer med alle Android enheter. Men du kan ha vært litt uheldig med modellen din.

 

Her er en mulig løsning:

 

Jeg fant denne selv da jeg googlet i går, men den hjelper ikke meg. En full reset skulle vel fikse opp i filsystemet, da den sletter alt og setter opp på nytt?

 

Kan det være feil på selve enheten? Altså en HW-feil? Slik at jeg bør bytte den?

Lenke til kommentar

Tror jeg ville byttet denne så raskt som mulig. Venter du for lenge, kommer de bare til å tilby reparasjon og ikke ny vare. Det er definitivt ikke slik den skal oppføre seg, så noe rart er det. I og med at det ikke hjelper med fabrikkreset kan det tenkes at det er hw relatert, men det blir bare spekulasjon. Bytt den så du vet du har et feilfritt produkt som ikke svikter i fremtiden (forhåpentligvis).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Mulig jeg har vært uheldig, men dette er mitt 3 Android-nettbrett som har merkelige feil. Har prøvd både Acer Iconia A1 og Galaxy Tab 3. Acer'n var rask under bruk med 4-core CPU, men hadde dårlig skjerm, og rebootet av seg selv når den fant det for godt. Tab'n med dual core var periodisk veldig treg under bruk, hakket ved streaming og stoppet helt med Kernel Panic en gang. Begge ble returnert på 30 dager.

 

Asus HD7 var litt dyrere, med bedre skjerm enn de 2 andre. Den har fått gode reviews, og jeg håpet den skulle være bedre. Den er omtrent som 1. generasjon Nexus 7, bare med støtte for micro-SD minnekort.

 

For meg som har hatt iPader i flere år, og aldri har hatt en eneste feil, er dette litt skuffende. Får bytte den da, og håper den neste er bedre. Hvis ikke, får jeg legge på litt og kjøpe en iPad mini i stedet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Returnerte nettbrettet. Har også hatt feil på 3 andre Android-nettbrett, både samme feil (på en Acer og en PoV) og andre feil (på Samsung og Acer), og har returnert disse også. Basert på erfaringer hittil er løsingen for en problemfri tablet-tilværelse å kjøpe iPad (som vi har 3 av). Har riktignok et par Android-tablets som fungerer som forventet (Galaxy Tab 2 7" og Tab 2 10.1"), men andelen som har hatt feil er irriterende høy i forhold til de Apple-produktene vi har anskaffet. Har også prøve en Windows 8.1 RT-tablet, den var stabil, men treg i bruk, og lite utvalg av apper.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Ja, jeg sente en melding til MPX support og fikk dette til svar: "Dette høres ut som en programfeil, og dette dekkes ikke av garanti noen sted i verden :) Men anbefaler deg bare å resette nettbrettet :)"

Useriøst svar, tenker jeg. Så da er det vel bare å kjøre på, har du tips eller triks for å "nå" igjennom med reklamasjonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg trodde også først at det var en programfeil, og forsøkte også full reset av mitt eksemplar 3-4 ganger, uten hell, før jeg returnerte det. Det samme gjorde jeg på de 2 andre Android-brettene jeg har hatt med samme feil, uten at det løste problemet. Hos meg var feilen der med en gang, for alle 3 som har hatt denne feilen. Jeg har hatt flere andre Androidbrett som fungerer som de skal.

 

Lenge siden du kjøpte det? Dersom det er innenfor 45 dager, har du vel returrett på angrefrist fra mpx.no.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kjøpte en ny Asus Memo Pad HD7, og den har jammen samme feilen. Etter å ha googlet litt, og prøvd blant annet restart og clear cache uten at det hjalp, fant jeg ut når det oppstår, og hvordan løse det: Dette kommer når man har installert ny app. Løsningen er å trykke OK på feilmeldingen, og så fort som mulig, før den kommer tilbake, trykke på "knappen" som tar deg fra home screen til app-listen. Da tenker den litt (snurrehjulet vises noen sekunder), og deretter er alt i orden. Helt til neste gang du installerer en app.....

 

Bortsett fra dette lille irritasjonsmomentet er dette en super tablet for prisen, den ligger på ca 1000-lappen. Den har mye bedre skjerm og høyere oppløsning, og mye raskere CPU, enn for eksempel Samsung Tab 3 7" til omtrent samme pris. http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5492&idPhone2=5423

 

Vær oppmerksom på at 8 GB-versjonen har litt dårligere kamera enn 16 GB.

Lenke til kommentar

Dersom launcheren henger seg hver gang man installerer en ny app kan det være funksjonen som automatisk legger til en snarvei på hjemskjermen kanskje, kan jo forsøke huke den av og se om det har noen effekt, har ikke sånn kjempe troa på at det er kun det som er problemet, men skader ikke prøve.

 

Ligger under Google Play -> Instillinger -> "Legg til ikonet på startsiden"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Her er du sikkert inne på noe: Det var haket av her, men ikonet ble aldri lagt på startskjermen. Fjernet haken nå, og installerte en app, og da kom ikke feilmeldingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min nye Asus Memo Pad HD 7 funket fint i et par dager, så begynte den å gå ekstremt tregt. Det å starte Chrome og laste vg.no tar minst 5 minutter. For å se om det var nettverket, startet jeg speedtest-appen og kjørte den. Den tok mange minutter på å komme igang, men når den først gikk, fikk jeg både ping-tid og up/down-speed som vanlig.

 

Jeg tok en full reset med volum opp ved omstart, velge i meny etc, og satte den opp på nytt. Akkurat like treg. Forsøkte en ny full reset, men da kom den aldri til valget for "reset" etter omstart med volum opp, den viste bare en død Android med åpen mage som lå på rygg. Dette gjorde den i ca 15 minutter, før den startet opp av seg selv, og var tilbake der den var (og like treg). Prøvde flere ganger, samme hver gang. What to do? Returnere denne også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...