AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 jeg har hatt ekstremt høyt blodtrykk i visse situasjoner i 2-3 år, og det var bare når jeg gjorde en viss ting som jeg nå vet er farlig å gjøre. jeg fikk veldig vondt i hodet av denne tingen jeg gjorde. jeg har nå sluttet med denne aktiviteten, men kan jeg risikere å få slag som ung? Anonymous poster hash: 000d2...30c Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Høyt undertrykk over tid regnes vel som det farligste. Det er det trykket som er konstant (diastolen) mens selve hjerteslaget øker trykket ytterligere for en periode (systolen). Har du eksempelmålinge med puls på hva som er normalt og høyt for deg ? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Høyt undertrykk over tid regnes vel som det farligste. Det er det trykket som er konstant (diastolen) mens selve hjerteslaget øker trykket ytterligere for en periode (systolen). Har du eksempelmålinge med puls på hva som er normalt og høyt for deg ? Jeg har ikke eksempelmålinger med jeg fikk et voldsomt trykk i hodet under aktiviteten og hjertet slo hart og fort. Anonymous poster hash: 000d2...30c Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Jeg foreslår at du får målt dette, for det du forteller om er noen opplevelser du har hatt som har gjort det bekymret. Det blir for tynt grunnlag å vurdere etter. Det er normalt at trykket og pulen går opp under belastning, men det er umulig å si noe om dette er skadelig for deg når det foreligger så lite informasjon. En frisk og velregulert kropp er designet for å kunne håndtere slikt, men man skal også lytte til ubehag og regulere seg deretter. Får du sjekket dette trenger du ikke å bekymre deg unødvendig og du vet mer hva som er situasjonen. Bare det kan jo få blodtrykket ditt ned. Snill trening hvor man bygger seg opp over tid er det beste for kroppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå