trusekant Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Heihei! Jeg har bestemt meg for å søke på psykologi profesjon til høsten. Har snevret det inn til å søke enten i Oslo eller Trondheim ettersom man kommer rett inn på den 6-årige utdanningen. Har ikke noe imot å bo i hverken Oslo eller Trondheim, så jeg har lyst til å velge studiested ut i fra hvordan selve utdanningen er lagt opp. Når jeg titter på hjemmesidene deres ser jeg at det åpenbart er lagt opp veldig annerledes, men siden jeg ikke har noe mer peil på hva fagene innebærer annet enn det jeg har lest om de, er jeg usikker på hva som passer best for meg. Så da lurte jeg på om det var noen her som hadde noen meninger/observasjoner/erfaringer om hva hvert studiested legger mest vekt på, eller hvilket perspektiv de jobber ut i fra etc? Hvilket løp er "best"? Alle andre tips, råd og historier mottas med takk! Har veldig lyst til å finne ut mest mulig før jeg søker, og hadde satt stor pris på fortellinger om hvordan en vanlig hverdag ser ut, hvor mye dere leser, om man kan ta seg fri i helgene osv. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Det er vanskelig å svare på dette uten å ha erfaring fra begge løpende. Generelt vet vi at Oslo legger større vekt på psykodynamisk tilnærming, mens Trondheim har hovedtyngden på kognitiv psykologi. Men siden begge retningene er sentrale i psykologien, så antar jeg du får en god innføring i disse uansett studiested. Evolusjonspsykologi er forresten også langt fremme på NTNU. Det er mange meninger om dette, men gir vel en pekepinn på at NTNU legger stor vekt på evidens. Kanskje noen med kjennskap til Oslo kan skrive noen ord om det de driver med der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå