Maxi1234 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hmmm, kanskje bare jeg som generelt sett ikke stoler på folk Men retningslinjene til Finn sier også at man skal be om kvittering. https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/305404-Salg-av-tyvegods Det er selvfølgelig en fordel. Men hvor ofte tror de det skjer? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Joda, var bare at man sier ikke da "Jeg stoler ikke på deg" , man følger bare reglene til siden. Hvor ofte det skjer er nettopp problemet, hadde folk fulgt retningslinjene hadde det blitt slutt på tyvegods der, det jeg mener at man bidrar til problemet ved og ikke be om kvittering. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hadde retningslinjene blitt fulgt overalt hadde det ikke vært noe problemer noe steder. Men man får dessverre ikke alle til å gjøre dette. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Retningslinjene til FINN.no er absolutt fordeler - men det å ikke ha fulgt retningslinjene deres betyr ikke at man vil bli dømt for uaktsomt heleri. 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Er man ikke en del av løsningen er man en del av problemet. Ser ut som dere vil frem til at det er greit og handle tyvegods så lenge man ikke blir dømt. Endret 1. desember 2013 av esoteric Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Er man ikke en del av løsningen er man en del av problemet. Ser ut som dere vil frem til at det er greit og handle tyvegods så lenge man ikke blir dømt. Det er jo ikke det det er snakk om her. Personlig gidder jeg ikke å sjekke alt jeg kjøper. Så sant prisen ikke er helt på trynet, går jeg ut fra at det ikke er tyvegods. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 + at alle tar ikke vare på kvitteringenn når man kjøper noe 1 Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 + at alle tar ikke vare på kvitteringenn når man kjøper noe Nettopp. Det er det jeg prøver å fortelle noen her. Personlig er jeg fæl til å somle bort kvitteringer. Og hvem gidder å kontakte butikken for å få kopi liksom. Ikke jeg hvertfall. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Nei det er klart, og jeg forstår selgeren, det er kjøperen som skaper det illegale markedet. Om ingen kjøpte stjålne mobiltelefoner ville folk sluttet rane folk for å stjele dem, noe som er et økende problem i dag. Er vel egentlig ikke så stor forskjell på og kjøpe en stjålet telefon enn og gå ut rane noen selv. Utfallet blir jo det same. Endret 1. desember 2013 av esoteric Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Nei det er klart, og jeg forstår selgeren, det er kjøperen som skaper det illegale markedet. Om ingen kjøpte stjålne mobiltelefoner ville folk sluttet rane folk for å stjele dem, noe som er et økende problem i dag. Er vel egentlig ikke så stor forskjell på og kjøpe en stjålet telefon enn og gå ut rane noen selv. Utfallet blir jo det same. Joda, jeg skjønner tankegangen din. Nå foregår det vel kanskje mer salg av tyvegods helt andre steder enn Finn.no. Mer i det kriminelle markedet av folk som vil ha en mer anonym tlf osv. Og der er det jo umulig å få stoppet dette. For 6-7 år siden kjørte jeg lastebil i Oslo, og skulle ha av noen pakker på Majorstua. Da kommer det en fyr bort og faktisk ville selge meg en 42" for 3000 kr. Noe som var billig den gangen. Så det er nok like mye sånt på gatenivå som på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå