MartinOLPR Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hei jeg har nettopp gått til innkjøp av ett EVga gtx760 (4gb) skjermkort for 2 dager siden da mitt gamle hadde røket. Problemet mitt er at hver gang jeg starter ett spill uansett om det er ett som krever mye eller lite av skjermkortet henger spillet seg, og jeg må avslutte det med ctr+alt+del.Dette starter med at skjermen blinker 4-5 ganger før spillet henger seg helt. FÅr tidvise feilmeldinger om at skjermkortdriver har sluttet å fungere.(eks Kernel nvidia 320.14 har sluttet å fungere, og blitt gjennopprettet)Til nå har jeg forsøkt og bytte mellom 4-5 drivere, og sørget for at alt av gammelt drivermateriale er borte først. uten effekt. Samt sjekket direct x installasjoner.Jeg har oppdatert bios, uten effekt. Har skiftet mellom dual bios på skjermkort uten effekt.Har byttet pci slots uten effekt.Har også sjekket med kort med tanke på varmeutvikling o.l, men her er det ingenting å bemerke. Eneste jeg nå ikke har gjort er å formatere. Evt sjekke kortet i en annen pc. Leverandør har godkjent det nye skjermkortet for bruk sammen med mitt eldre asus hovedkort. Er det noe som kan gjøres her? Eller er det tenkelig at jeg har mottat ett defekt skjermkort?Pc specs:Windows 7 (x64) profesional edition ASus Rampage 2 ExtremeGigabyte Odin 800w PSUI7 3,1 ghzCorsair 2gb x6 pc 1333.Evga GTX 760 (4gb) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Tja.. hva var galt med det gamle ?? Lenke til kommentar
MartinOLPR Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Tja.. hva var galt med det gamle ?? Det røk etter ca 3 års bruk, dette var da ikke ett evga 760 for å presisere det. Startet opp pcn hvor skjerm var dekt av rød blinkende prikker. Samt at pcn gikk til bluescreen over oppløsninger over 800x600. Spill frøs med diverese fine farger(hvit, lilla, turkis osv). Sjekket det gamle kortet i andre pcer og det samme var der. Det nye kortet nå derimot har ikke dette problemet, bare som beskrevet over, at alle spill slutter å svare med evt skjermkortdriver stans. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Jeg har lest innleggene dine mange ganger, og får en følelse av at du må prøve med en (eller et par) rambrikker for hver gang, og teste gjennom de. Se Kontrollpanel-Administrative verktøy- Systemkonfigurasjon, om der er programmer på oppstart du kan klare deg uten. Endret 28. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
MartinOLPR Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Jeg har lest innleggene dine mange ganger, og får en følelse av at du må prøve med en (eller et par) rambrikker for hver gang, og teste gjennom de. Se Kontrollpanel-Administrative verktøy- Systemkonfigurasjon, om der er programmer på oppstart du kan prøve deg uten. Okey skal gjøre ett forsøk med rammen! Kan være at problemet ligger her. Så skal jeg for sikkerhetsskyld også teste kortet i en annen pc. Takker for svar enn så lenge! Så kommer jeg tilbake med svar når jeg har fått testet det ut. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Prøv benchmark test for å sjekke at ytelsen på kortet ikke er helt blåst. Om det er det, kan det fortsatt være driverfeil, selvom jeg ser du har prøvd 4-5 forskjellige drivere. Endret 28. november 2013 av empetre Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Jeg har også vært borti at det har ligget flere drivere inne samtidig. (Skjermdrivere) Jeg oppdaget dette i sikker modus. Men det var på XP. Jeg har ikke sett at dette er tilfellet på W7. Men du kan jo prøve å se om du har gule trekanter i sikker modus på SYSTEM/enhetsbehandling skjermdrivere?BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå