Gå til innhold

Kamptråd: Cardiff - Arsenal (30.11 16.00)


Benbjo

Anbefalte innlegg

Van Persie og ordet "loyality" i samme setning. Artig. :p

 

Nei for min del er jeg bitter på van Persie. Supporter av Arsenal siden barndommen og ble hentet inn til klubben under trøblete forhold med sin nåværende klubb og manager. Deretter var han skadet i omtrent 6,5 sesonger før han endelig holdt seg skadefri. Dette er altså en spiller som jeg (og tusen eller hundretusener andre) har hatt stor tro på hele veien og som vi har ventet på at skal holde seg skadefri og vise verden hvor god han er. Hvor mange støtteerklaringer jeg og andre ga denne mannen mens han var ute med forskjellige skader gidder jeg ikke å synse på engang. Fakta er også at van Persie gikk skadet i nesten hele 07/08 og 09/10 sesongene hvor vi faktisk ikke vant en dritt fordi vi manglet nettopp van Persie som var så ivrig på å heller spille vennskapskamper for Nederland og pådra seg skader.

 

Så spilleren man har støttet og ventet på i over et halvt tiår tar endelig steget opp og blir klubbkaptein (trolig vår beste kaptein på den tida også da han viste et brennende engasjement) i én sesong for så å plutselig gjøre helomvending fra hans tidligere utsagn og som klubbkaptein legger han ut et "statement" hvor han brenner alle broer med supporterene. Som en enda større "FU" til Arsenals supportere velger han deretter å gå til klubben som Arsenal har "kranglet" mest med det siste tiåret. Nemlig Manchester United. Og det var jo merkelig at han hadde et såpass sinnsykt lønnskrav hvis han kun ville vinne noe.

 

Så viser det seg også i ettertid at han allerede på nyåret 2012 (året etter han i februar 2011 sa han ikke hadde planer om å forlate klubben og at han ville føre klubben til nye høyder) at han har planlagt og orkestrert en vei ut av Arsenal.

 

Men, jaja. Spillere forsvinner og klubben består. Forhåpentligvis får vi på plass en spiller som kan nå van Persie sitt nivå eller høyere og faktisk ta klubben videre. Noe van Persie aldri klarte å gjøre for oss. Enten var han skadet som i 07/08 og 09/10 eller mot Birmingham i Carling Cup finalen eller så "choka" han når det gjaldt som mot Milan.

 

Han fortjente ligagullet i fjor, men jeg tror ikke at han trives like godt i klubben som han gjorde i United. Og det er ingen tvil om at hans potensielle legendestatus i Arsenal og United aldri kommer til å skje. Fantastisk spiller, men totalt sett bare en liten fjert i historien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er like morsomt hver gang Arsenal-supportere tror at det er et spesielt rivaleri mellom klubbene. Eneste rivaleriet var et sportslig rivaleri sent 90-tall / tidlig 2000-tall. Som jeg har sagt før; tror de fleste United-supportere liker Arsenal, inkludert meg selv og hadde ikke akkurat blitt lei meg om det var dere som vant ligaen foran klubber som City og Chelsea.

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Ingen som sier noe annet enn at det var et sportslig rivaleri heller? Faktum er at når van Persie vokste opp og idet han dro til Arsenal var det kun 2 lag i England som var verdt å nevne når det gjaldt titler. Nemlig Arsenal og Manchester United.

 

Ingen kan benekte at det var ekstremt mye "hete" oppgjør mellom begge lag og sportslig sett er det ingen andre lag som er i nærheten for oss.

 

Forøvrig er det ikke mange Arsenal supportere som jeg vet om som heier på City og Chelsea foran United, men det er ikke mange som ønsker at United vinner heller. Utifra de United fans jeg kjenner (og det er en del) så er de heller ikke så hyppe på at Arsenal skal vinne ligaen, men heller Arsenal fremfor de to andre nevnte. Dog allikevel så "liker" de ikke Arsenal. Det samme gjelder Arsenalsupportere kontra United.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...