SuperKjetil Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Å bruke 500 mer for et R9 290 er jo lurt om det passer budsjettet. Det holder med 2gb på skjermkortet med mindre du kommer til å game med mer enn 1080p og på flere skjermer, noe du kanskje vil vurdere i fremtiden? Passer og passer.. Jeg har allerede sprengt budsjettet, så det gjør ikke så mye med enda en 500-lapp fra eller til Tror ikke det blir aktuelt med flere skjermer ettersom jeg bruker en 46" LCD som skjerm, men vil jo såklart ha muligheten til å bruke høyeste grafikkinnstillinger, gjerne også om 2-3 år. Det hadde kanskje vært et alternativ å kjøpe et GTX 770 2GB nå og eventuelt kjøpe ett til om et år eller to, og kjøre i SLI? Det burde vel gå bra, med 750W PSU. På den annen side kunne jeg sikkert gjort akkurat det samme med et R9 290 Noen plasser leser jeg at det er hipp som happ, andre at Radeon ofrer ytelse for å kunne kjøre på flere skjermer og Nvidia er bedre for best grafikk på færre skjermer. Den sammenligningen du linket til tyder jo også på det.. Samtidig, når man sammenligner antall transistorer, osv, virker det som man får langt mer for penga med Radeon, spesielt R9 290.. Veldig vanskelig å ta en avgjørelse som sagt! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Å bruke pengene på en R9 290 lønner seg helt klart og du vil få mye for de pengene! 750 w PSU holder til ditt oppsett, og også til litt ekstra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå