KenBjork Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Hei Har googlet og vet ikke om det er kjent problem på denne S4 Active..? Men fant noen som omhandlet den vanlig S4 Kjøpte telefonen hos tele2 21/09-13 Og syntes fra dag 1 at den batterikapasiteten ikke var så bra kontra kona sin vanlige S4 som hold ett par døgn med moderat bruk. Mens jeg måtte ladde hver dag. Syntes for ei uke siden at telefonen rugget på bordet... Og nå siste 3 dager har den bare plutselig slått seg av, likevel om den hadde bra batteri % Og eneste muligheten å få den på har da vært å sette den i laderen. Så nå fant jeg ut at hele telefonen buler.. Jo da det er batteriet som bule og bøyer hele telefonen min. Må jo være reklamasjon på nytt batteri... -Reklamere til tele2? -Reklamere til one2cel? (som sendte ut tlf fra da jeg bestilte hos tele2...) -Eller reklamere hos Samsung Norge ? Så noen andre som har opplevd batteribuling på SS4GA? Alle som har SS4GA Sjekk batteriet ditt om det buler!!! Legger ved bilder så dere får se Endret 28. november 2013 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Har kontaktet samsung norge så får se hva de svarer, håper de svarer fort. For jeg tørr ikke bruke tlf nå!! Endret 28. november 2013 av KenBjork Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Du kan nok fortsatt bruke telefonen men batterikapasiteten blir nok dårligere, sett dette på flere S4 her jeg jobber, så dette blir nok byttet på garantien. Dersom kun batteriet skal sendes til Samsung for bytte må forhandleren som sender den inn også notere ned telefonens serie nummer i tillegg til IMEI nummeret, samt at kopi av kjøps-dokumentasjon må følge med. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Er på på FB-siden til samsung norge, innlegg av andre, jeg kontakta de.. Fått ett svar til nå Samsung Norge Hei Kenneth, det er ganske tydelig at batteriet er defekt. Dette er et problem vi har observert og batteriet vil bli skiftet gratis, uansett garanti. Dette gjelder kun Galaxy S4 enheter. Ta kontakt med din forhandler slik at de kan sende batteriet og telefonen til service. Service vil da skifte batteriet, men samtidig undersøke telefonen for eventuelle skader påførte av det defekte batteriet.//Elias for 15 minutter siden · Liker Kenneth Bjørke Hvilken forhandler som er min som jeg skal kontakte? Tele2 hvor jeg kjøpte den på nett? er one2cel som sendte ut tlf når jeg bestilte den hos tele 2 ser jeg i ordremailen... for 11 minutter siden · Liker Kenneth Bjørke Ser ingen varige skader på selve mobilen, flat og fin nå etter at jeg fjerna batteriet. Så ser ikke grunn til å sende den inn for batteri bytte, trenger bare nytt batteri er min mening. Hadde jeg fått nytt i posten så fra "noen" hadde jeg gjerne sendt det batteriet som fulgte med telefonen jeg har her i retur til "noen" Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Hvorfor i hule heite sakl jeg sende inn tlf for batt bytte.. tlf er helt fin den !! Flat nå etter att batteriet er ute. Trenger kun nytt batt jeg. ! Vil ikke være dagesvis uten tlf pga battbytte (for pokker) Knurrr Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 I enkelte saker vil produsentene ofte også ha inn telefonen for å sjekket at telefonen ikke kan ha en feil som gjør at batteriet blir skadet, slik at du ikke får samme problemet på nytt etter at batteriet er bytta, eller om ustabile batteriet har påvirket telefonen (tvilsomt). Har selv byttet batterier for kunder over disk med en gang for å så sende det defekte batteri alene til service, har gått bra det også, så lenge man sendte med riktig informasjon om telefonen. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Okey fair enough det at de vil ha den innsendt.. Må alt innhold på tlf blankes da før jeg evt sender den... Er jo livsfarlig å ikke gjøre det.. FB, mailkontoer med ditto info, bank, tipping osv. Minnekort er jo greit nok, for det er jo bare å plukke ut. Men enda har ikke samsung svart meg mere.. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Må ikke. De nullstiller normalt telefonene når de kommer inn til service, men jeg ville jeg nullstilt den først uansett. Selv om de fleste som jobber på slike verksteder opptrer som profesjonelle, finnes alltid enkelte som ikke er det også, og som sikkert i blant snoker litt rundt på telefonene til folk når de kjeder seg. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Hmm ok. Så er greit å sende tlf inn for sjekk da i tilfelle det er noe galt med den siden den er "smett ny" Smekke kjedelig å bli uten tlf da, tar vel ei uke og vell så det sikkert før jeg får den tilbake /el ny en.. Tror jaggu det er greit å blanke tlf før jeg sender den avgårde jeg ja. Har kontakta tele2 nå, siden jeg kjøpte den via nett og ikke fysisk i butikk. Så får se hva de sier. Endret 28. november 2013 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Skal sende inn tlf og batteri til one2cal. Så går vel dagene, bare satse på å få tilbake en feilfri telefon. Er hvertfall skjeleglad at den ikke har begynt å brenne eller eksplodert eller noe i den duren spes siden den er mest oppbevart sammen med juvelene ;-) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Bra du ser det fra en positiv side Får krysse fingrene og håpe det går raskt, og at resultatet blir som forventet. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Såhh da ha jeg hatt tlf hjemme i 5dg siden jeg fikk den fra service shappe. Og ble nytt batteri og generell sjekk av tlf som er funnet i orden. Helt klart at det var noe feil med det batteriet som fulgte med tlf da jeg kjøpte den, for med nye batteriet så bli tlf knapt varm under lading nå, og den varer nå ett par døgn med lite/moderat bruk. Så få man bare håpe man slipper andre problemer i fremtiden. God helg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå