Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date en som har type

Anbefalte innlegg

Hei,

er en masterstudent i utlandet og for ca. en måned siden møtte jeg en russisk jente på en fest. Vi danset mye og hun kysset meg.

Slet lenge med å finne jenta på facebook, men klarte det etter hjelp av noen jenter på skolen.

La så til jenta på facebook, og hun sendte med en gang en melding.

"Hey, I'm surprised that you added me", deretter snakket vi om alt mulig på facebook chatten. Og hun virket ganske interessert.

Dette gjorde vi i noen uker. Så spurte jeg hva hun skulle gjøre en helg, men da skulle hun til Moskva så hun kunne ikke møtes.

Helgen etter sendte hun en melding og lurte på hvilke planer jeg hadde for kvelden. Hun ønsket å møte meg ute. Jeg sa at jeg hadde så mye å gjøre mtp. studier etc. (hadde to eksamener i uka etter), men svarte med at vi kunne møtes over en lunch eller en kaffe på søndag. Hun svarte ja, men lurte på om vi heller kunne spise en middag ute. Så vi endte opp med å spise på en italiensk restaurant. Daten gikk relativt bra, men det kom fram at hun hadde type (hun vegret seg litt for å si det virket det som). Jeg bare fortsatte samtalen, uten å gå noe dypere inn på det området. Var høflig og betalte for begge. Det umiddelbare inntrykket etter daten var at hun ønsket å møte meg igjen (hun sa vi kunne dra ut sammen om to uker). Når jeg kom hjem sendte jeg en melding på facebook, hvor jeg takket for daten og sa at det var hyggelig å treffe henne igjen, hun svarte med det samme.

Etter daten postet hun denne videoen på Facebook, som jeg antar er rettet mot meg, deretter slettet hun posten. Ut i fra videoen antar jeg at jeg ikke har noen sjans, men er fortsatt interessert i og ha henne som venn.

Selve daten foregikk en hel måned etter det første møtet. Skjønner ikke helt hvorfor hun ville date meg.

http://www.youtube.com/watch?v=pW962vDHitU

Vet at hun er glad i å trene. Bør jeg invitere henne på en joggetur? Må forsøke å få snakket ut om det på et vis.

Endret av Texas23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10144541

Just sayin, eg ville ikkje lagt meg ut med russera.

For et begrenset og fattig liv du har.

Til TS: Vanskelig situasjon. Hun kan være lei av sitt forhold og vil dra en "gresset er grønnere på andre sida"-greie. Hun kan ha et åpent forhold. Hun kan være en luring alltid på utkikk men egentlig fornøyd der hun er. Vanskelig å si. At hun kysset deg første gang dere møttes og du ikke tok initiativet til å kysse ved andre møte satte nok stemningen litt for henne også. Når det første kysset er gjort er det bare å gønne på, da må man ikke bremse ned igjen.....

Endret av Henrik2k
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er hun utro med deg vil hun være utro mot deg seinere. Fin start på et forhold.

For noe vås. TS har vel ikke i nærheten antydet at han har hatt planer om dette, og uansett er dette noen av de mest idiotiske kommentarene jeg ser i slike tråder.

Lenke til kommentar

Nå, vi vet jo egentlig ingenting om det forholdet hun er i nå.

Så å si at pga et kyss så vil hun være utro med deg også siden hun gjorde det mens hun fortsatt har kjæreste i Russland er ikke noe jeg er enig med.

En annen ting er jo at alkoholen også gjør at man kan finne på å gjøre ting som å gi et kyss uten at man mener noe med det , det betyr ikke at man hopper til sengs med en annen. Greit er det ikke, men jeg ser ikke på det som utroskap så lenge man stopper der og tar til fornuften.

Jeg kysset en av bestevennene til kona når vi var på besøk til henne, det var litt spontant og litt pga det vi drakk , men jeg flirte av det da hensikten var faktisk å gi henne en klem før vi dro og det er på ingen måte noe vi i dag er sinte over noen av oss (inkludert henne).

Uansett, du blir en livserfaring rikere ved å bli kjent med jenta og prate litt sammen. Prøv å få til en date på kvelden der du inviterer til å se på en film hjemme til deg og noe å spise, takker hun ja til en slik date i 8-9 tiden er det godt mulig at hun er åpen for noe mer enn kun "vennskap".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Horde ftw ;)

Kanskje hun kunne tenke seg vennskap? Hva slags kyss snakker vi fra første møtet? Lett på munnen eller all out med tunge?

Jeg kan finne på å klemme folk og kysse på kinnet i fylla, men det er ikke fordi jeg vil dra med vedkommende til nærmeste seng.

Kan jo hende hun er på utkikk og at forholdet skrangler, men skjedde jo ikke mer på andre date som tilsier noe forhold. Ville gjort som malvado foreslår og invitery over på filmkveld.

Lenke til kommentar

Horde ftw ;)

Kanskje hun kunne tenke seg vennskap? Hva slags kyss snakker vi fra første møtet? Lett på munnen eller all out med tunge?

Jeg kan finne på å klemme folk og kysse på kinnet i fylla, men det er ikke fordi jeg vil dra med vedkommende til nærmeste seng.

Kan jo hende hun er på utkikk og at forholdet skrangler, men skjedde jo ikke mer på andre date som tilsier noe forhold. Ville gjort som malvado foreslår og invitery over på filmkveld.

Var et vanlig kyss på munnen... Virket samtidig mer enn et "uskyldig" kyss.

Ellers så har jeg vært inne på tanken selv at forholdet skrangler, men får ikke vite noe mer om det før jeg spør.

Lenke til kommentar

Det er bare det at det ofte stemmer.

Og "ofte stemmer" baserer du på hvilke fakta? Det er liten eller ingen god empirisk data på at dette stemmer.

Hun har bodd i utlandet i 3 år (snakker flytende engelsk og fransk) og virker ikke som den stereotypiske russer.

Jeg kan ikke si hva du bør gjøre eller ikke gjør, men jeg kan si hva jeg ville gjort: Først funnet ut om hun faktisk var interessert i noe mer enn vennskap, og deretter fått henne til å forklare hvordan forholdet til typen er og hva hun eventuelt har planer om å gjøre med det. Hvis det førstnevnte gir svaret at hun bare vil være venner så er vel det greit nok, men i motsatt fall ville jeg bedt henne om å avslutte forholdet før dere eventuelt innleder ett. Både for å forsikre deg selv om at du ikke investerer tid og følelser i et forhold som kanskje ikke blir noe av (hvis hun velger å ikke gå fra typen), og for hennes del slik at du ikke setter henne i en situasjon der hun føler seg, eller blir, utro.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det førstnevnte gir svaret at hun bare vil være venner så er vel det greit nok, men i motsatt fall ville jeg bedt henne om å avslutte forholdet før dere eventuelt innleder ett. Både for å forsikre deg selv om at du ikke investerer tid og følelser i et forhold som kanskje ikke blir noe av (hvis hun velger å ikke gå fra typen), og for hennes del slik at du ikke setter henne i en situasjon der hun føler seg, eller blir, utro.

Selvfølgelig! Takk for tips! :)

Endret av Texas23
Lenke til kommentar

Da kan det ha vært av typen "jeg er veldig hyggelig, men oops full".

Synes ellers rådene ovenfor var gode.

Jepp, den tanken har også slått meg. Meldingene virker dog mer i den andre retningen!

Eksempel:

Meg: "Hi, what are your plans for the weekend? :) "

Hun: "I'm in Moscow this weekend!! You?"

Meg: "I think I'll go out with some classmates today! Other than that, just studying. Enjoy your weekend! :)"

Hun: "Thank you! You too ;) We'll see eachother next weekend"

Deretter sendte hun en melding på den påfølgende fredagen, som endte med daten på søndagen.

Hun: Hi. How are you? What are you up for tonight :)?

etc.

Endret av Texas23
Lenke til kommentar

Jepp, den tanken har også slått meg. Meldingene virker dog mer i den andre retningen!

Da kan jeg forstå at du lurer. Ville spurt henne om det og fått avklart situasjonen rundt forholdet hennes. Om dere får avklart ting og begge er interessert, så kan det jo hende dere kan få noe bra. Du kan si at du ikke er interessert i noe forhold før hun er ute av det gamle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1..

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...