Br?stopp Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hei folkens! Jeg har en Lenovo K450 levert med Win 8 som er bestykket med en 2Tb "snurredisk". Jeg har et ønske om å clone denne disken 100% til en Intel SSD 510 serie på 250 GB. Dette har jeg gjort med hell i Win 7 med en Kingston Xtreme SSD. Så enkelt at et en fersking hadde klart relativt greit. Programmet Kingston bruker er Acronis, og jeg har vært inne å kikket litt på sidene deres, men ble ikke helt klok (forsåvidt ikke noe nytt). Dagens maskiner som leveres ferdig fra leverandør har en drøss med partisjoner HDD'n fordi det ligger ferdig recovery, og operativsystem. Med andre ord:Det følger ikke med maskinen annet enn en disk med manual og diverse drivere. Ryker den medfølgende disken etter at garantitiden er ute, så må du kjøpe recovery disk fra Lenovo(!) Prisen vet jeg ikke, men dette er rimelig kjipt for en maskin til kr. 9.500,- Det er sikkert mange som har byttet HHD'n til en SSD i f.eks. laptoper. Jeg søkte litt her, men fant ikke akkurat det jeg var ute etter. Jeg ønsker å lage en speilkopi av HDD'n, men med Win 8 var det ikke fullt så enkelt som jeg trodde. Er det noen der ute som har en lettfattelig forklaring på oppskriften? All svar tas i mot med en stor takk. P.S. Kom på en annen ting. Når det gjelder Google hrome i Win 8, savner jg muligheten til å legge ned siden, slik man kan gjøre med de fleste andre programmer. Ikonene som mangler rett og slett oppe i høyre hjørne. Det blir litt tungvint å gå via skrivebordet hver gang man skal skifte skjermbilde. Dt må tillegges at jeg er en helt fersk Win 8 bruker, så det er endel pløyd mark. På forhånd takk! Hilsen Paal Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Kontrollpanel - Administrative verktøy - Datamaskinbehandling - Diskbehandling Prøv om du finner ut noe.... Og for ettertiden: så er dette rette stedet for å arbeide med HDD, og for den del SSD. P.S. Kom på en annen ting. Når det gjelder Google hrome i Win 8, savner jg muligheten til å legge ned siden, slik man kan gjøre med de fleste andre programmer. Ikonene som mangler rett og slett oppe i høyre hjørne. Det blir litt tungvint å gå via skrivebordet hver gang man skal skifte skjermbilde. Kan du ikke bare dobbeltklikke øvre del av nettleseren? Ellers kan du høyre klikke skrivebordet: Velge tillpass eller skjermoppløsning allt etter som og "justere ivei" Endret 30. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå