Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger jeg høyere dose Levaxin?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker 800 mkg Levaxin per uke. Ved sist blodprøve har jeg følgende verdier:

S-TSHL (mIU/L): 3,3

S-FRIT3 (pmo...): 6,2

S-FRIT4 (pmo...): 21,2

Jeg vet ikke om jeg har symptomer, da jeg har endel andre sykdommer/diagnoser, og det kan være vanskelig å skille de fra hverandre. Men jeg er generelt sett litt energiløs.

Jeg lurer på hva dere mener om at jeg trenger høyere dose Levaxin? Fastlegen nevnte ikke noe om det, men da TSH var på 2,7 forrige gang, så ville han øke da, og det gjorde jeg, men nå er den på 3,3 og han sa ingenting om å øke...

Anonymous poster hash: 06457...121
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok litt mer komplisert enn at det nytter å fortsette og øke dosen med Levaxin.

Tallene gir mer mening om du også poster alderen din. Har du blitt sjekket for anti-TPO ?

Har du forøkt å behandle dette på andre måter ?

30 år.

Ganske sikker på at anti-TPO har blitt sjekket tidligere, hvorfor den ikke var med nå er jeg usikker på. Jeg spør ikke om hva jeg vil sjekke selv, jeg bare møter til kontroll.

Hvilke andre måter er det å behandle dette?

Mai 2013, 700 mkg Levaxin: TSH = 4,9

August 2013, 750 mkg Levaxin: TSH = 2,7

November 2013, 800 mkg Levaxin: TSH = 3,3

Lenke til kommentar

Ingen her er kvalifiserte til å svare,bare fastlegen din kan gi riktig svar på dette.

Ja absolutt. Jeg bare syns fastlegen har så sinnsykt mye å gjøre. Han sier det jo selv også, at det er et ekstremt press, selv om mange ikke engang er syke. Og det her, det er jo et relativt uskyldig problem. Blir jo dumt å bestille ny time allerede nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...