esoteric Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Ja, var nok media som hypa opp forventningene mine når jeg kjøpte N9, med tanke på Android apps. Først en haug med artikler om "N9 vil støtte Android apps osv" ..... så kom telefonen ut og artiklene ble heller "Nå kommer det Android apps til N9" osv.. Var vel mulig å få det til på egen hånd, men for mye mas for en som bytter telefon 6-7 ganger i året. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Dette er vel ikke det jeg ser på som en plattform for de som skal bytte 6-7 ganger til året. Men, om jeg kan spørre... Hvorfor bytter du 6-7 ganger i året? Blir ikke det ganske mange penger for telefon per måned, og ganske mye tid som går tapt på setup? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Jobber som mobilforhandler så sitter og trykker på telefoner 8 timer daglig, så tiden jeg bruker på setup osv, er også tid jeg får betalt for. Så liker jeg og bli litt kjent med så mye forskjellige telefoner som mulig, selv om jeg sliter litt med og fordype meg i enkelte. Går nok litt mere penger på telefoner enn hva som er fornuftig, men når man kjøper telefoner til innkjøpspris, så får man også ofte igjen omtrent det man betalte for den ved bruktsalg. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Ok, da skjønner jeg. Lenke til kommentar
Ondrikus Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Ser veldig spennende ut, gleder meg til å se hvordan dette går... Lenke til kommentar
inside_446031 Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Har Nokia N900 og N9. Prebooked (fikk prioritet) og bestilte Jolla i dag. Selges til EU, Norge og Sveits. Håper dog på the other half med QWERTY snart. Lenke til kommentar
Cutters Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Other half med QWERTY kunne vært interessant. Der kan de nok gjøre en del. Har lyst på en, men jeg tror jeg venter til våren før jeg evt. slår til. En ny plattform har vel en del barnesykdommer, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ser ikke at det faktum at OS-et kan kjøre android alene apps gjør det mer åpent enn android. Ja, det kan sikkert lages apps til sailfish, men vi vet alle hvor store utfordringer MS har hatt med applikasjoner. Selvfølgelig en fordel at man kan kjøre android apps mens man venter, men jeg spår at det kommer til å ta lang tid før man får noen nevneverdig appstore med mindre porteringen er to klikk. Selv da kan det drøye. For at disse skal lykkes tror jeg de må ha drahjelp av noen store produsenter, for å konkurrere med spesifikasjonene man ser på dagens modeller er dyrt og risikabelt for en nykomling. Også der kan vi lurkikke på MS og WP. Men det blir spennende å se. Alltid stilig med noe nytt, selv om det ikke ser så veldig "nytt" ut ved første øyekast. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Etter hva jeg leser på TMO så har de helt klart barnesykdommer, men det virker som de vil legge ut månedlige plattformoppdateringer. På android-apper er Yandex og Amazon-appstorene tilgjengelig. Egen app-store er helt avhengig av et porteringsmiljø, men dette miljøet finnes allerede fra N900/N9, så endel linux-programvare er enten allerede tilgjengelig eller kommer snart. Vanlige grafiske apps laget for Qt og HTML5 regner jeg med vil ta lengre tid, selv om dette skulle vise seg å bli en suksess. Men det er Qt og HTML5 da, ikke et eget spesialmiljø hvor man må lære nye språkvarianter. Denne platformen henvender seg mest mot de som kan mest, usikker på hvordan de skal nå ut til mange på denne måten. Endret 2. desember 2013 av tommyb Lenke til kommentar
Brew Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Litt om hva de selv sier og mener Lenke til kommentar
RiskyHome Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 HURRA! I dag ble den endelig tilgjengelig for bestilling for oss i Norge - på jolla.com Det er tre-fire ukers leveringstid, så det blir ikke årets julegave - men venter gjerne med julaften til midten av januar. Endelig blir det slutt på å være i lomma på Google, Apple, Windows... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg