Dubious Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Kan ikke helt se fordelen med kulehode Når en vatrer opp stativet så er det vel en fordel at man holder kameraet vannrett/loddrett og ikke vinkler til siden? Gjelder både for bilder og video Har jeg ikke tid til å vatre så kan jeg likeså ikke bruke stativ (er min mening) Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Fordelen med kulehode er at man raskt kan flytte kameraet i en vilkårlig posisjon. Ulempen er dette med panoreringer. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Vatring med kulehode er som å sette opp et stativ med hurtigkoblinger. Vatring med andre hoder er som å måtte bruke skrujern og fastnøkkel for å løsne og stramme stativklemmene når man setter opp stativet. For ekstrem makro eller video finnes det hoder som passer bedre enn kulehode, men det er en god løsning for vanlig fotografering. Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Har jeg ikke tid til å vatre så kan jeg likeså ikke bruke stativ (er min mening) På ni av ti bilder hvor jeg bruker stativ er poenget å holde kameraet i ro, ikke å ha det i vater. 1 Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Kulehode og panoreringer er knall det - om man velger et hode med panoreringsfunskjon vel og merke. Har en såkalt Double Pan versjon av Arca Swiss Z1. Da kan jeg bruke kulehodet til en veldig rask rigging til rett vater og så roterer jeg hodet på toppen til panoreringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå