DementedAlbino Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Har en apple tv liggende som jeg ønsker å få ett bruksområde for. Enkelt og greit så ønsker jeg ett bra grensesnitt for å kunne se filmer og serier jeg har liggende på en server. I tillegg ønsker jeg å bruke den til netflix og til å se på youtube. Er dette noe som kan gjøres uten at jeg må konvertere alle filene mine til ett nytt format? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hvilken versjon er din apple-tv? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Godt spørsmål. Versjon 2 tror jeg, den siste før de fikk støtte for full hd:-) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 XBMC er vel det du bør satse på her. 1 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Ja jeg har hatt xbmc på den flere ganger, men den klarer aldri å finne noen av de delte mappene på nettverket, så jeg har rett og slett gitt opp hele xbmc. Alle andre enheter finner de delte mappene, men ATV og xbmc klarer rett og slett ikke finne delte mapper. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ja jeg har hatt xbmc på den flere ganger, men den klarer aldri å finne noen av de delte mappene på nettverket, så jeg har rett og slett gitt opp hele xbmc. Alle andre enheter finner de delte mappene, men ATV og xbmc klarer rett og slett ikke finne delte mapper. Du må bruke Plex. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Har du noen guide til installasjon av plex på ATV og hvordan sette det opp til å snakke med serveren? Plex krever vel eget program kjørende på serveren som snakker med klienten på ATV? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Du kan bruke det som står på denne siden ang. Plex, men med noen mindre endringer: http://mymediaexperience.com/raspberry-pi-xbmc-with-raspbmc/ Du skal ikke kjøpe noen lisenser. Endret 28. november 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Etter at zip-filen med plexbmc-addon er overført til atv'en: Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Glimrende, skal se på det senere:-) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Da har jeg omsider fått på plass plex media server, men så er spørsmålet hva som er anbefalt av plex og xbmc på ATV? Det skal kun brukes til filmer og serier i utgangspunktet. Om en av de har støtte for netflix, viaplay eller en lignende tjeneste vil det være ett stort pluss, men ikke en nødvendighet da dette kan kjøres fra apple sitt grensesnitt. Om en av de kan brukes uten å jailbreake er det også en stor fordel:-) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Hvilken versjon av IOS er installert på din Apple TV 2? Endret 30. desember 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Aner ikke, la inn ny jailbreak for ca 6 mnd side, og etter det har jeg måtte starte den opp tilkoblet pc og velge "Boot Tethered". Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Settings -> General -> About -> Version. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 men har det noe å si hvilken versjon jeg har for om jeg skal gå for plex eller xbmc? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Jeg forsøker å skaffe meg et bilde av hva som er beste løsning. Da er bl.a. muligheten for untethered boot viktig. Jeg trenger IOS-versjonen for å finne ut dette. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 Skjønner. Er versjon 5.3(6105) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) Det er kun mulig med tethered jailbreak for 5.3 i øyeblikket.Dersom du ønsker å unngå jailbreak så kan du bruke PlexConnect:http://elan.plexapp.com/2013/06/04/introducing-plexconnect-an-appletv-client-which-thinks-different/Mulig du må gjøre dette dersom du har en fullt oppdatert atv2:http://langui.sh/2013/08/27/appletv-ssl-plexconnect/Med jailbreak så kan du bruke XBMC med PleXBMC som vist i videoen over eller du kan installere Plex app. Endret 31. desember 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 Men hva er største forskjellen i bruk på å velge pleXBMC og Plex app? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Forskjellen ligger i at med plexbmc (addon til xbmc) så får du funksjonaliteten til plex app integrert i xbmc. Hvis du ikke trenger å kjøre xbmc, så vil jeg anbefale deg å kjøre plex app. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå