Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet pc

Anbefalte innlegg

Pcen min, en gammel stasjonær med windows 7 klarer ikke starte opp.

Plutselig i går frøys den, fikk ikke gjort noe og måtte skru den av manuelt.

Når jeg starter opp pcen kommer det automatisk opp startup repair.

Jeg prøver å gjøre en startup repair men det går ikke, deretter skrur pcen seg av og starter prosessen på nytt. Dette skjer hver gang jeg skrur på pcen.

Når jeg prøvde å gjenopprette pcen til et tidligere tidspunkt er det ikke lagret noe så det går ikke ann.

Disse 2 bildene kommer opp.

Noen som kan hjelpe? Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøk å trykke F11 ved oppstart? Da kommer du til en alternativ start-up screen hvor du kan velge admin-modus. Prøv å gjenopprett derfra. I verste fall kan du hente de viktige filene dine over til en ekstern HDD mens du er i admin-modus, for så å formatere og legge in windows på nytt;)

Endret av doctori
Lenke til kommentar

Du skulle ikke ha original WIN7 cd liggende? Det et godt verktøy- om du har den? Da kan du reparere oppstarts sektoren og samtidig få sjekket hele hardisken for feil. Den er det bare å stappe inn i DVDen og så sette opp bios til å boote på DVD, så kan du reparere maskinen 100 prosent. For øvrig så skulle du være godt hjulpet i det nederste vinduet av de to du postet over her og så ta det første valget, rep av start sektor.

Jeg prøvde det samme som deg fra dette vinduet, men det gikk ikke, så tok jeg original installasjons cd til W7 og kjørte den, da ble det fart i sakene straks. Det første valget gjorde susen repair start. Jeg har win 7 proff.

Edit: Om du går til det nederste valget ledetekst valget/Command promt, så kan du reparere starten herifra også. Skriv så:"bootsect /nt60 C:\" Uten gåseøyne, hvis det er C windows er installert på. Du kan også skrive "bootsect /SYS" eller "bootsect /nt60 ALL" for å reparere systempartisjoner eller alle partisjoner. Ta ut eventuelle disketter og cd og restart pc. Nå burde Windows boote som normalt.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...