Toern Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hei, idag har vi hatt problemer med nettet her vi bor. ISP er telenor, modem er Zyxel P2812HNU-F3. Problemet oppleves som at streams (Twitch f.eks) laster seint/ikke i det hele tatt, og pålogging til spill (WoW) lar seg ikke gjøre. Får heller ikke kjørt pingtest.net, da den stopper på pakke-testen, og det står at testen ble avbrutt pga den ikke får sendt/mottatt pakker. Hvis jeg prøver å pinge nettsider eller IP'er, stopper den etter første hoppet (går ikke lenger enn 10.0.0.138, som jeg antar er ZyXel routeren..?) Dette gjelder aller IP'er jeg prøver å pinge eller traceroute. Har naturligvis reboota modem og router flere ganger, uten at det hjelper. Har også flushed DNS. Noen som har noen tips? Si gjerne ifra hvis dere vil jeg skal gi mer informasjon. Lenke til kommentar
Toern Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Fikk mail fra huseier nå som hadde kontaktet Telenor. De hadde sagt at begrenset tilgang skyldes "virus en av dere har". Kan virus en eller annen har på datan gjøre så at modemet blokkerer for signaler utover det å besøke vanlige nettsider? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Telenor blokkerer nok linjen deres for å forhindre at det blir sendt ut SPAM mail fra den infiserte pcen. Gå igjennom alle pcene på nettverket og fjern virus/ormer og deretter kontakt telenor og be dem å åpne for trafikk igjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/begrenset_internettilgang/ http://housecall.trendmicro.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå