Gå til innhold

FA og dommeravgjørelser


Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dommertabbe" er vel et litt sterkere ord i denne sammenhengen ja. Skal litt mer til for å kalle det tabbe. Straffen var klar, men det er ikke helt utrolig at dommeren ikke så situasjonen. Dommerfeil.

 

Når vi først snakker om temaet så ser det ut til at det kommer til å dømt en del flere straffer i Premier League denne sesongen enn på noen år. Manchester United har kun fått én (!!!) straffe til tross for at de er blant lagene som har brukt mest tid på motstanders banehalvdel og har flest gjennombruddspasninger.

 

Jeg kommer på minst fire helt klare straffer United skulle hatt, så det er faktisk helt innafor å føle seg litt snytt denne sesongen selv om ikke alle straffene de skulle hatt kunne blitt direkte matchavgjørende. Men Monreals felling av Valencia og Bravo sin strake tofot på Rooney er klare straffer som sannsynligvis kostet United fire viktige poeng mot Arsenal og City. 

 

Sistnevnte synes jeg er et eksempel på dommertabbe:

https://www.youtube.com/watch?v=NhGx2hCKS2Y

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Detta er jo enkelt. Alt vi behøver gjøre er å utnevne et panel som kan ta for seg alle kontroversielle avgjørelser i PL gjennom en sesong. Så lager vi vår egen tabell som viser riktig resultater. Før du vet ordet av det så vet vi hvilket lag som egentlig er best....

 

Det er lett å huske alt eget lag blir snytt for. Det er jo naturlig ettersom man følger de ekstra godt. men det skjer jo mye med alle lag gjennom en sesong. Det blir kanskje feil å si det jevner seg ut, men skal man bruke som argument at f.eks United burde hatt 4 poeng til så må man også ta i betraktning hvor mange ekstra poeng(evt ferre poeng) de over og under United på tabellen skulle hatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Hele greia blir bare tåkete når man ikke bli enig om hva som er klar straffe og ikke. Det er ikke rart United gjengen føler seg snytt viss situasjonen med Monreal liksom kostet dem to poeng. Er jo nærmere gult kort for filming.

 

Hva dommerne holdt på med mens Bravo taklet er ikke godt å si..

Endret av Slettet-PJ426FqLv6
Lenke til kommentar

Mener ikke at det jevner seg ut, og har ingen formening om innvirkning på tabellen. Jeg ser alle PL-kampene som sendes, og det er fullt mulig å være objektiv nok til å se forbi eget lag når man er såpass nørd :)

 

Argumenterte for at det er lov å føle seg snytt når det tilfeldigvis er en sesong hvor mye går imot over en lang periode. Det er hverken noen konspirasjon mot FA, eller en unnskyldning. Det er også andre lag enn United som har måttet lide denne sesongen, for eksempel Leicester mot Stoke, eller Hull mot Chelsea nå i helga. Eller Arsenal som ikke fikk straffe da de skulle hatt det i helga, men senere fikk en straffe feil idømt.

 

Så generelt har det vært hårreisende dårlig dømming på situasjoner i feltet denne sesongen, og spriket mellom hva som er straffe eller ikke er for stort mellom dommerne og fra kamp til kamp. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg ser at mange mener at det er katastrofalt dårlig dømming i England nå for tiden. Er det så mye bedre i andre land? Var det mye bedre før? Mistenker at det ikke er så mange som ser så mye fotball fra andre land (untatt Norge da), og at en ikke husker så mye som skjedde for over fem år siden.

Lenke til kommentar

Var ikke bedre før, men vi skal tilbake tre sesonger før det var like ille i PL. Det var vel også forrige, eller forrige sesong før der at rekorden ble satt med færrest feildømt offside?

 

I La Liga har det vel forøvrig vært enda verre enn i England denne sesongen. Skandale etter skandale.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Wenger er herlig. Lo jævlig godt da han dytta til dommeren. Virker som han bare blir mer og mer dedikert med alderen. Kipt med fire kamper men so be it. Rettferdig dom.

 

Mourinho finner nok en grunn for å fremdeles synes synd på seg selv men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Wenger hadde blitt avslørt i intervjuene for lenge siden viss det var tilfelle. Alltid rolig å behersket er han. Litt vinnerinstinkt på sidelinjen ser jeg på som utelukkende positivt. Er vi heldige smitter det over på spillerne. 

 

Kevin Keegan var en mann som virkelig mistet det, for de av dere som husker det intervjuet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...