Steini123 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hei jeg har en stasjoner pc som jeg har hatt i et halvt år nå og skal montere noen ekstra komponenter, og jeg lurer på om min strømforsyning er god nok. Jeg har en Corsair CX750M (http://www.corsair.com/en/power-supply-units/cx-series-psu/cx-series-cx750m-modular-atx-power-supply-750-watt-80-plus-bronze-certified-modular-psu.html) og det jeg har fra før er : SSD: Intel 335 Series SSD 240GB CPU: Intel Core i5 3570K Hovedkort: Asus P8Z77-V LX Kabinett: Corsair Carbide 500R Skjermkort: Geforce GTX 670 RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (2stk) Og det jeg skal kjøpe er (mest sannsylig): Cd-rom: Asus BW-14D1XT Harddisk: Seagate Desktop HDD Barracuda 7200 Sata 6Gbit/s 1 TB Så altså er strømforsyningen min god nok. Og har dere bedre forslag til Harddisk og cd-rom ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Ja. Den er vel strengt talt FOR stor. DVD-drev og harddisker trekker ikke mange wattene, 10-15 watt toppen. Dette er altså 1,5 % av strømforsyningens kapasitet, så egentlig unødvendig å spørre om slike småting. Samme med vifter, lys etc... Det er når de massive strømtrekkene som skjermkort og prosessorer at man bør sjekke om man har nok tilgjengelig (men med 750W så vil du aldri støte på kapasitetsproblemer med ET skjermkort og EN prosessor). Og fra før av så trekker de nok maks 250W maks hos deg, som da er en tredjedel av kapasiteten tilgjengelig. Ting begynner virkelig å trekke strøm når du fyrer opp heftig overklokking og flere skjermkort. Endret 27. november 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Steini123 Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Tusen takk, da vet jeg det. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå