samaron Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 Heisann! Gir dette spørsmålet et lite forsøk her. Kjøpte meg et Sound Blaster ZxR lydkort, men når jeg skrur volumet helt ned med bryteren som følgte med, så går det ikke helt av. Den kommer til et punkt hvor lyden er nesten helt vekke, så holder den seg der. Er høyt nok til at det er irriterende når reklame med lyd begynner å spille på nettsider. Lyden skrur seg selvfølgelig av om jeg justerer master volume fra mixeren til Windows. Noen forslag? Bruker Beyerdynamic DT770 80 ohm hodetelefoner. - Frank Lenke til kommentar
samaron Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. desember 2013 Ingen forslag til hvorfor jeg ikke fysisk kan skru av lyden fullstendig? Er som sagt siste centimeteren eller noe som holder seg konstant når jeg vrir på volumbryteren. Lyden går ikke helt av, holder seg bare veldig lav på det området. Veldig irriterende når det kommer opp reklame og slikt på nettet og jeg vil ha av lyden. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 24. april 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2014 Fortsatt plaget med dette. Litt plagsomt når det dukker opp reklame på Internett som jeg ikke ønsker å høre. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. april 2014 Rapporter Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Har volumkontrollen en avfunksjon? Er det et slags hakk til slutt? Hvis ikke er det nok mulig at det skal være slik. Volumkontrollen er et potensiometer, en variabel motstand og det er ikke sikkert at motstanden er stor nok til å kunne skur lyden helt ned. Jeg tok et kjalpt søk på google, men fant ikke noe. Jeg har det samme på min hodetelefonforsterker dersom det er av interesse. Endret 24. april 2014 av Chris93 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. april 2014 Rapporter Del Skrevet 24. april 2014 Typisk idiotprodusentproblem. På en Samsung-TV har jeg det samme, selv når lyden er på 0 er det lyd. Det er ikke en teknisk begrensning, for trykker jeg på mute forsvinner den. Men da får jeg et muteikon som hopper rundt på skjermen. Det samme problemet hadde jeg på en laptop med linux. Skrudde jeg volum helt ned var det fortsatt mye lyd. Trykket jeg på mute (noe jeg tror volumkontrollen i windows sender til driveren automatisk når man justerer volumet ned) forsvant lyden. Algoritmen at volum 0 skal trigge mute burde produsenten ha lagt dypere i systemet. For dette er intet annet enn amatørmessig. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. april 2014 Rapporter Del Skrevet 26. april 2014 Men det er ikke softwarevolumontroll, det er hardware det er snakk om her... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. april 2014 Rapporter Del Skrevet 26. april 2014 (endret) zdfgsdfg Endret 26. april 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
samaron Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2014 Ikke funnet noe løsning på dette. Har kontaktet Komplett som jeg kjøpte lydkortet hos og skal returnere den i løpet av uken. Kan nevne at det også skurrer i lyden om jeg justerer volumet mens det er lyd på. Så må være en produksjonsfeil. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 25. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2014 (noe jeg tror volumkontrollen i Windows sender til driveren automatisk når man justerer volumet ned) forsvant lyden. Det gjør ikke Windows. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2014 (noe jeg tror volumkontrollen i Windows sender til driveren automatisk når man justerer volumet ned) forsvant lyden. Det gjør ikke Windows. Jeg vil ikke være vanskelig, men har du dokumentasjon på dette? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 25. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2014 Testa det sist i går kveld. Ellers har jeg ikke noe å ta opp lyd med. Realtek lyd på laptop. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2014 Testa det sist i går kveld.Hvordan testet du dette uten å ha det angjeldende problemet? Er du sikker på at du forsto hva jeg skrev? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 25. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2014 At Windows ikke skrur lyden helt av hvis man skrur ned på 0 i stedet for å klikke mute som tar lyden helt bort? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) At Windows ikke skrur lyden helt av hvis man skrur ned på 0 i stedet for å klikke mute som tar lyden helt bort?Ja. Du har altså dette problemet? Jeg har ikke dette problemet her. Endret 25. oktober 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
sevs Skrevet 25. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Nettopp derfor har det ikke noe med Windows å gjøre, men ett eller annet annet slik som drivere eller hardware. Det er forøvrig ikke noe problem, det høres nesten ikke. Endret 25. oktober 2014 av sevs Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har dette problemet på Linux, men ikke i Windows. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 1. november 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. november 2014 Her er det snakk om et mekanisk potensiometer. Skrur man den helt til bunns så skal lyden helt av uavhengig av drivere/operativsystem. Skal heller ikke skurre i lyden når man vrir på den. Bare gamle radioer og forsterkere som skurrer når man vrir på volumbryteren. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2014 Rapporter Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Grunnen er dårlig kvalitet på potensiometeret samt at de har en stopper i 0-enden som gjør at det føles veldig mykt når du treffer enden. Uheldigvis hindrer denne potensiometeret å komme helt ned på 0. Har samme selv og akkurat de samme problemene. Skurringen blir mindre hvis jeg vrir fort mange ganger fram og tilbake. Skal jeg ha null lyd drar jeg ut hodetelefonpluggen. Edit: Jeg skal skru min opp nå og se om man kan bytte ut potensiometeret og/eler fjerne stopperen. Endret 1. november 2014 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå