Gå til innhold

Feil i rettigheter? Alle programmer må kjøres som admin

Micko

Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg starte et spill via Steam, og fikk en feilmelding "Failed to start game (unknown error)". Det viste seg at alle spill jeg prøvde å starte, ga meg denne feilmeldingen. Googlet det og fant ut at hvis man kjører Steam som administrator skal feilen gå vekk. Det gjorde den, men problemet var tydeligvis ikke relatert til Steam.

Har begynt å oppdage diverse rare hendelser og programmer som klager på at de ikke har tilstrekkelige rettigheter. Skulle reinstallere et program med en .msi-filendelse. Den hadde plutselig ikke tilstrekkelig tilgang til .dll-filer den trengte. Funksjoner i forskjellige programmer som fungerte fint før, vil plutselig ikke virke lengre.

Virker som det har skjedd et eller annet relatert til brukerkontokontroll og administratorrettigheter. For at mange programmer skal fungere i det hele tatt, må jeg høyreklikke på de og velge "Kjør som administrator".

Noen som har erfaring rundt dette? Har ikke gjort noen endringer i systemfiler i det siste, så lurer på hvorfor dette plutselig har begynt å skje. Feilen berører ikke andre brukerkontoer på systemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Windows 7, fullt oppdatert, dog ikke en helt legitim versjon. Kjøpte disken en stund tilbake; den forsvant dessverre med åra, så har ikke dårlig samvittighet.

Anyways, ganske irriterende å ikke kunne få installert program pga. en filleting som dette. Vurderer å migrere til en ny bruker på OS'et; noen som vet hvordan man kan ta med seg programmer og innstillinger fra en bruker til en annen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...