Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vært utro og angrer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du beregnet ikke med TS sin egen skyldfølelse. Dette er ikke noe som vil gå bedre med årene, han må leve med det resten av forholdet. Leve med at ikke bare har han vært utro mot dama si, men også at han ikke har fortalt det, og at det ALLTID kan komme tilbake og ''bite him in the ass''. Veldig ofte så er vi vår verste fiende, og det stemmer meget godt hvis man har en slik viktig ting å skjule for personen man påstår at man elsker og deler alt med..

Hvis han ønsker å være sammen med dama si i fremtiden,øker vel ikke sjansen for det om han velger å fortelle det.

Lenke til kommentar

Forholdet mitt tok slutt 6 januar. Var ikke noe bedre om det venta til over jul.
Du er veldig tydelig på at du angrer, men det er nok ikke det intrykket hun kommer til å få dersom du ikke plopper ut med det med en gang.
Selv om jeg skjønner hva du mener .

Kan også nevne at for min del så henger det i ennå. Og jeg sliter noe ekstremt med å stole på folk. Det tar utrolig lang tid for meg å bygge opp tillitt og det skal veldig lite til før den blir brutt. Selvtillitten går i gulvet og man er alltid redd for at andre er bedre enn deg selv. Jeg hadde trustissues fra før, siden jeg hadde en far som stakk av med ett annet kvinnfolk, og jeg tenkte at "kan jeg ikke stole på faren min så kan jeg ikke stole på noen". Kjente fyren jeg ble sammen med i 6 år før vi ble ett par og etter 3 år i ett forhold stolte jeg endelig 100% på han. Så nå sitter jeg igjen og føler at jeg aldri kan stole på noen igjen.

Jeg er likevel glad jeg fikk vite det. Det eneste jeg angrer er at jeg fikk hvem den andre jenta var.

Uansett, fy skam! Fylla er ingen unnskyldning.
Men jeg håper dere finner ut av det og klarer å leve sammen videre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-292501

Dette er grunnen til at jeg aldri har ville vært i et forhold, bare masse syting og klaging fra kvinnfolk om ditt og datt... Mye mer hyggeligere og være alene, i ro og fred:) Vil ikke forkorte livet mitt med å være stresset over ditt og datt hele tiden...

Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at jeg aldri har ville vært i et forhold, bare masse syting og klaging fra kvinnfolk om ditt og datt... Mye mer hyggeligere og være alene, i ro og fred:) Vil ikke forkorte livet mitt med å være stresset over ditt og datt hele tiden...

Ettersom du aldri har vært i ett forhold vet du trengt tatt ikke hvordan det er da.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ettersom du aldri har vært i ett forhold vet du trengt tatt ikke hvordan det er da.. :)

Trenger ikke være i et forhold for å vite, får vite nok av å lese av andre sine erfaringer. Man må ikke ha vært i månen for å vite hvordan månen ser ut...

Lenke til kommentar

Hei. Hvis du ikke har sagt det enda til henne, så er det på en måte bra, for det du skal gjøre er følgende: Du skal sette deg ned også skal du tenke over hvorfor du gjorde det og om du i det hele tatt angrer på at du var utro. Så skal du sette deg i den situasjonen der du er personen som hadde fått vite at en partner hadde vært utro. Du tenker da på hva du ville sagt/gjort.

Det var jo noe som tross alt gjorde at du var utro. Du gjorde vel det ikke ut av det blå?

Hvis du begynner å blande inn ordet alkohol inni talen din, så bør du for all del trappe ned på det.

Det at du sier at du ikke skal gjøre det igjen kommer vel an på situasjonen tenker jeg. Hva om du kommer oppi samme situasjonen igjen. Hva skjer da?

Hvis du har dårlig samitet, så er det bra og si det, men det kan fremdeles henge igjen selv om du sier det og at du angrer.

Også tilslutt må du jo tenke igjennom at hvis du sier det til den du er sammen med at du faktisk MENER det du sier å ikke bare sier det liksom. At du på en måte går inn for at du IKKE skal gjøre det igjen på en måte.

Hvis ikke så må du nok bare gå videre i livet ditt inntil du innser at det ikke er så lurt å være utro. Samme hvor mange ganger man har vært det.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Man kan sikkert få et langt og kjedelig liv uten dame ja, men om det er en god måte å forlenge livet på er jeg usikker på :)

Jeg har ikke hatt dame selv, og vet derfor at man blir bra lei av å gå rundt alene og trakke, uten å ha en å prate med, en å støtte seg til, og en å holde rundt. Det å kose med dynen og å bare gruble i sine egne tanker blir veldig ensomt i lengden, så selv om ikke alle kommer overens med alle, og det kan gå litt krefter med krangling, prøving og feiling for å finne en man kommer overens med og blir skikkelig glad i, så har jeg troen på at et fungerende forhold gir mer glede og energi enn det krever. :)

Bare vent og se du, du vil nok bare bli mer og mer desperat etter å få deg et kvinnfolk å ha i armkroken du og. :)

Ser det ble litt mange smil, håper det kan gå for denne gang.

Endret av Zakke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Man kan sikkert få et langt og kjedelig liv uten dame ja, men om det er en god måte å forlenge livet på er jeg usikker på :)

Jeg har ikke hatt dame selv, og vet derfor at man blir bra lei av å gå rundt alene og trakke, uten å ha en å prate med, en å støtte seg til, og en å holde rundt. Det å kose med dynen og å bare gruble i sine egne tanker blir veldig ensomt i lengden, så selv om ikke alle kommer overens med alle, og det kan gå litt krefter med krangling, prøving og feiling for å finne en man kommer overens med og blir skikkelig glad i, så har jeg troen på at et fungerende forhold gir mer glede og energi enn det krever. :)

Bare vent og se du, du vil nok bare bli mer og mer desperat etter å få deg et kvinnfolk å ha i armkroken du og. :)

Ser det ble litt mange smil, håper det kan gå for denne gang.

Man kan ha et fint liv uten dame, så lenge kan er fornøyd med seg selv og har venner å henge sammen med

Lenke til kommentar

Det kan godt være at du har mange gode kompiser nå, men som vi nylig diskuterte i en annen tråd, så har venner en tendens til å forsvinne en etter en etterhvert som de blir mer voksen og finner seg til rette med kjæreste. Du kan lese tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1558912 (så slipper vi å spore av denne.)

Hvis du ser på de godt voksne rundt deg (f.eks foreldre, naboer osv) så vil du sannsynligvis se at de ikke har så veldig mye kontakt med sine barndomsvenner som de en gang hadde. Både foreldrene dine og deres barndomsvenner har nok slått seg til ro med familie, unger og jobb, og dette blir til slutt viktigere enn gamle venner.

Etterhvert som vennene dine også slår seg til ro med kjærester og kanskje får barn, så vil du nok se at de også får mindre tid til overs, og vil satse mer på familien sin. Det er synd å si det, men det flotte ungdomslivet varer ikke evig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det kan godt være at du har mange gode kompiser nå, men som vi nylig diskuterte i en annen tråd, så har venner en tendens til å forsvinne en etter en etterhvert som de blir mer voksen og finner seg til rette med kjæreste. Du kan lese tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1558912 (så slipper vi å spore av denne.)

Hvis du ser på de godt voksne rundt deg (f.eks foreldre, naboer osv) så vil du sannsynligvis se at de ikke har så veldig mye kontakt med sine barndomsvenner som de en gang hadde. Både foreldrene dine og deres barndomsvenner har nok slått seg til ro med familie, unger og jobb, og dette blir til slutt viktigere enn gamle venner.

Etterhvert som vennene dine også slår seg til ro med kjærester og kanskje får barn, så vil du nok se at de også får mindre tid til overs, og vil satse mer på familien sin. Det er synd å si det, men det flotte ungdomslivet varer ikke evig. :)

Vennskap er tykkere enn kjærlighet, om man dicther en venn man har hatt siden barndommen pågrunn av en eller annen bitch man er sammen med så har man aldri vært skikkelige venner...

Lenke til kommentar

Vennskap er tykkere enn kjærlighet, om man dicther en venn man har hatt siden barndommen pågrunn av en eller annen bitch man er sammen med så har man aldri vært skikkelige venner...

Det er ikke snakk om å ditche noen, eller at damen er psyko og nekter kompisen din å være med deg eller noe i den dur. Det er heller det at kontakten gradvis dabber av fordi det blir tatt mindre initiativ til å finne på noe når man er opptatt med andre ting. Folk er sliten etter jobb, og ting passer dårligere når man er bundet opp med barn, og man har alltid andre ting som skulle vært gjort. Det samme behovet for tidsfordriv med venner er ikke der lengre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det er ikke snakk om å ditche noen, eller at damen er psyko og nekter kompisen din å være med deg eller noe i den dur. Det er heller det at kontakten gradvis dabber av fordi det blir tatt mindre initiativ til å finne på noe når man er opptatt med andre ting. Folk er sliten etter jobb, og ting passer dårligere når man er bundet opp med barn, og man har alltid andre ting som skulle vært gjort. Det samme behovet for tidsfordriv med venner er ikke der lengre.

Dem jeg kjenner har ikke kjærester uansett, forhold tar raskt slutt på vår sin alder. Ikke mange som vil forplikte seg men heller ha det morro og feste:)

Lenke til kommentar

Det Zakke vil frem til er at "deres alder" ikke varer evig og ETTER HVERT vil sikkert dine venner finne noen og slå seg til ro. Ikke i morgen eller neste uke eller i Februar, men et godt stykke ned i veien. Kanskje 4 år, kanskje 7, kanskje 10. Poenget er ikke hvor lang tid det tar, eller at det ikke er akkurat nå, men at det vil skje en eller annen gang, mest sannsynlig. Du vil sikkert også forandre syn på forhold en gang i fremtiden.

Endret av Therawyn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Like lite som at man gifter seg fordi man vil ha et "støttehjul", skal man heller ikke klynge seg på spesielle venner - venner kommer og går, og vennskap kan vare hele livet ut, selv om man knapt nok snakker sammen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det Zakke vil frem til er at "deres alder" ikke varer evig og ETTER HVERT vil sikkert dine venner finne noen og slå seg til ro. Ikke i morgen eller neste uke eller i Februar, men et godt stykke ned i veien. Kanskje 4 år, kanskje 7, kanskje 10. Poenget er ikke hvor lang tid det tar, eller at det ikke er akkurat nå, men at det vil skje en eller annen gang, mest sannsynlig. Du vil sikkert også forandre syn på forhold en gang i fremtiden.

Jeg kan ha et forhold men tanken på å gifte meg er skremmende med tanke på hvordan jeg har sett gifte folk på tv, får gåsehud av tanken. Jeg vil kunne gjøre det jeg vil når jeg vil, enten det er å spille spill eller se en film/serie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...