Eyvind Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Litt info: Maskinen har en Corsair Force 3 systemdisk med Win 7 installert. Jeg kjøpte meg just et Sapphire R9 290X. Etter installasjonen av driveren frøs pcen ved oppstart på Windows-logoen. Jeg prøvde det integrerte skjermkortet og fikk nå samme problem der.. Jeg har prøvd å boote fra en Windows-plate, men der stopper den etter "Loading files". Jeg har klart å komme videre en gang med en Server 2008 R2 plate, men andre gangen jeg prøvde gikk det ikke.. Jeg har også prøvd å komme inn via "Safe Mode" uten hell. Så kjørte jeg GParted for å formatere systemdisken, men fortsatt samme problem. Jeg har nå installert Ubuntu 12.10 som da fungerer. Er det noen som har en idè om hva som kan være galt? Jeg har googlet en del, men jeg har ikke funnet noe svar enda.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Fungerer det igjen dersom du tar ut 290X kortet? Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Fungerer det igjen dersom du tar ut 290X kortet? Linux fungerer med 290X, Radeon 5450 og Intel, mens Windows installasjonen fryser før jeg får trykket på noe som helst.. Jeg har prøvd 30 - 40 ganger med forskjellige kombinasjoner til nå. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Får du opp advanced boot options menu ved å starte pc'en og trykke f8 gjentatte ganger før Windows lastes? Merk at F8 må trykkes etter at linux boot loaderen laster windows disken samt før Windows starter å laste. Dette er et svært kort tidsrom som er åpent for å taste F8. Endret 27. november 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Dersom du får opp Advanced boot options menu så forsøker du å starte til Recovery Environment ved å velge "Repair computer" eller Reparer datamaskinen. Det du også kan gjøre er å resette bios som beskrevet i dette innlegget og forsøke å starte Windows: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989&p=13075265 Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Dersom du får opp Advanced boot options menu så forsøker du å starte til Recovery Environment ved å velge "Repair computer" eller Reparer datamaskinen. Det du også kan gjøre er å resette bios som beskrevet i dette innlegget og forsøke å starte Windows: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989&p=13075265 Nå har jeg jo formatert disken, men jeg prøvde bare safe mode. BIOS er resettet og jeg har også prøvd å fjerne RTC-batteriet fra hovedkortet over en viss periode uten noe hell. Det som er så rart er at alt har fungert helt jeg installerte driveren til skjermkortet. Og nå vil jo ingen Windows installeringsplater laste inn. Skulle ikke tro at det var HW siden Ubuntu fungerer, men med alt det jeg har prøvd ser jeg ikke at det kan være noe annet. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Da fant jeg jaggu ut av det! Det var egentlig ganske så logisk. Jeg tenkte som så at windows installer initialiserer alle drev og at det da kunne være noe galt med en disk. Røsket ut det som fins av disker og nå fungerer installeren fint. Da er i hvertfall problemet funnet ;-) Og en formatering skader jo aldri :-) Takk for innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå