Fjelljenta85 Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 Hvilke nettbrett vil dere anbefale med windows? Syns 6000,- er maxpris Brettet skal brues til nettbank (java), skrive/regneprogram, surfing, netthandel etc. Ikke noe spillpc. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 Surface 2 , http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/MSSURF264GB/microsoft-surface-2-10-6-nettbrett-wi-fi http://www.elkjop.no/product/data/tilbehor-nettbrett/N7W00042/microsoft-surface-type-cover-2-bla Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Husk at det er 2 versjoner av Windows for nettbrett. En med en lettversjon av Windows (kalt Windows RT) og en med full versjon av Windows. Den som anbefales over, kjører lettversjonen, og kan IKKE bruke java. For å kunne bruke java, må du ha fullversjonen av Windows, feks. Suface 2 Pro. Merk deg at nettbrettene med fullversjonen av Windows som regel er dyrere, tyngre og tykkere enn de som kjører lettversjonen. Her har du link til pro versjonen på samme sted: http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/MSSURFP264GB/microsoft-surface-pro-2-10-6-nettbrett-wi-fi Endret 27. november 2013 av covah 1 Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 Vil også anbefale surface 2. Men mener den ikke kjører java, som ingen andre nettbrett. Men logger du inn med mobil innlogging i nettbanken trenger du ikke java. :-) Surface 2 kommer med ekte Office installert, tastatur selges som tilleggsutstyr men er absolutt verd det. Den har plass til minnekort. Den har usb om du vil koble til mus, ekstern harddisk, skriver eller lignende. Kommer i 32gb og 64gb versjon. 32gb har ca 18gb lagringsplass uten minnekort. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 Forresten, lettversjonen funker fint til de andre oppgavene dine. Office (Word/Excel osv) følger med gratis, det gjør det IKKE på pro versjonen. Dersom nettbanken og mobilselskapet ditt støtter bank-id på mobil, trenger du heller ikke java. Mange banker har også egne apps for nettbank (aner ikke om de finnes til Windows, men ihvertfall til ios/android). Det er også lovet en ny bank-id versjon til neste år som fungerer uten java. Lenke til kommentar
Fjelljenta85 Skrevet 27. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Siden surface 2 ei heller ikke kjører java og en likevel må ha app, vil det da være android brett som tilfredstiller ønskene jeg har over? Som er like god til kanskje en lavere pris? Det er jo helt normalt med høye krav til noe en ønsker rimeligst mulig... men svært ønskelig med skriveprogram som en kan sende dokument pr e-post og åpnes i office/open office uten store problemer, spotify, surfing og netthandel. Ønsker også å kjøpe tastatur i tillegg. Viss jeg går for surface 2 ser jeg elkjøp har dem i 32, 64 og 128 GB, hva er å foretrekke? Har ektern hardisk til lagring av bilder etc. Endret 27. november 2013 av Fjelljenta85 Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 Personlig mener jeg det ikke finnes noen nettbrett som er bedre enn Surface2 til dine krav (bortsett fra java på Surface2). 128 GB versjonen er å foretrekke, da Windows i seg selv bruker opp ganske mye av plassen. Ang. bank-id på mobil, så er ikke dette en app. Det er en erstatning for kode-brikka. Dvs. at du går inn på nettbanken som vanlig, får opp 2 kodeord på websiden, sjekker at samme kodeord dukker opp på telefonen, taster en kode på telefonen og er så logget inn på nettbanken på vanlig måte. For at dette skal virke, må både banken din og mobiloperatøren din støtte dette, noe de fleste etterhvert gjør. Les mer om bank-id på mobil HER. Dette styres av sim-kortet ditt, og du trenger ikke engang en smart-telefon til dette. NB! lettversjonen av Windows SER helt identisk ut som vanlig Windows, men det kjører ikke vanlige Windowsprogram (bortsett fra Office som er innebygd). Det finnes en appstore på samme måte som på apple/android dingser, men utvalget der er ikke like godt som til de andre. Lenke til kommentar
Fjelljenta85 Skrevet 27. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 Personlig mener jeg det ikke finnes noen nettbrett som er bedre enn Surface2 til dine krav (bortsett fra java på Surface2). 128 GB versjonen er å foretrekke, da Windows i seg selv bruker opp ganske mye av plassen. Ang. bank-id på mobil, så er ikke dette en app. Det er en erstatning for kode-brikka. Dvs. at du går inn på nettbanken som vanlig, får opp 2 kodeord på websiden, sjekker at samme kodeord dukker opp på telefonen, taster en kode på telefonen og er så logget inn på nettbanken på vanlig måte. For at dette skal virke, må både banken din og mobiloperatøren din støtte dette, noe de fleste etterhvert gjør. Les mer om bank-id på mobil HER. Dette styres av sim-kortet ditt, og du trenger ikke engang en smart-telefon til dette. NB! lettversjonen av Windows SER helt identisk ut som vanlig Windows, men det kjører ikke vanlige Windowsprogram (bortsett fra Office som er innebygd). Det finnes en appstore på samme måte som på apple/android dingser, men utvalget der er ikke like godt som til de andre. Jeg leste visst feil 128GB var visst pro versjonen. Så da blir neste 64GB å denne: http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/MSSURF264GB/microsoft-surface-2-10-6-nettbrett-wi-fi Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Ville ikke brukt java som noen dealbreaker, bankene har vel uansett planer om å kutte det ut. Selv sikler jeg litt på et Surface Pro 2 med enten 256 eller 512GB, de har også dobbelt opp med minne kontra de med f.eks 64GB, men prisen begynner vel på rundt 10 laken også. Endret 27. november 2013 av esoteric Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. november 2013 Rapporter Del Skrevet 27. november 2013 De fleste nettbanker (i det minste de 4 jeg bruker) tillater også innlogging uten bruk av BankID, ved å bruke den samme kodebrikken som en ren kodebrikke slik man gjorde før BankID kom (kodebrikken MÅ da være for denne banken). Denne løsningen bruker ikke Java, og funker fint på alle nettbrett også. Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 8. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg har 32GB utgaven av Surface RT som jeg har hatt i snart 1 år nå. Jeg har fremdeles 7GB ledig plass + at jeg kan evt flytte recovery partisjonen over på en USB pinne å få tilgang til ca 5GB til. Men jeg har ikke lagret mye media/dokumenter lokalt på Surfacen. Alle mine dokumenter og bilder har jeg tilgang til via SkyDrive. Musikk strømmer jeg via Xbox Music. Video strømmer jeg via Plex fra media serveren min eller Netflix. Når jeg i sommer skulle på ferie i utlandet, så fant jeg fort ut at den interne lagringsplassen ble for liten når jeg skulle kopiere over filmer og TV serier for å se på turen. Men siden Surface har både en standard USB port og en microSD kort leser, fant jeg ut at det var enkelt å bare kopiere det jeg skulle ha med meg til en USB enhet å ta med meg. Vurderer å oppgradere til en Surface2, og vil da sannsynlig hvis gå for en 32GB utgave da også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå