Cappo Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Joda, jeg tenkte jeg skulle være smart å ghoste C:, altså system partisjonen før jeg byttet OS disk for å spare meg for mye ekstra arbeid. Det å ghoste er i seg selv kjempelett, men her er problemet. Jeg har hatt den nåværende OS disken (Western) i maskina sammen med den gamle OS disken (Quantum). Pga mange partisjoner ga jeg de 3 partisjonene til Western S:, T:, og U:. Problemet er at nå som jeg har ghostet Western med Quantum imaget. T: ble D: og U: ble E:, mens gode gamle S: forble S: pga at Windows har lagret disse innstilligene. Mitt spørsmål er enkelt. Er det mulig å bytte bokstav på system partisjonen? Det går ikke i Windows med Windows sine verktøy. Må i såfall gjøre dette i DOS med et eller annet program. Noen som har noen glupe forslag? Lenke til kommentar
skydiver Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Høyreklikk min datamaskin,behandle.Gå ned til diskbehandling.Deretter høyreklikk stasjonen du vil endre navn på og velg endre stasjonsbokstav. Ikke sikker på hvilke operativsystem dette gjelder,men XP har det iallefall slik. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Du kan ikke bytte bokstav på systempartisjon. Tror løsningen er å stryke de partisjonene og lage nye, enten med installasjonsprogrammet eller fdisk. Har selv hatt problemer med dette da jeg brukte XP disk manager til å lage partisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå