sun360 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har et HIS Radeon 8500 med en vifte som har begynt å bråke MEGET rart!! Derfor har jeg bestemt meg for å skifte den ,men jeg vet ikke hvordan jeg kan ta av en vifte som er limt på GPU'en??? Er veldig redd for å skade kortet . :o Noen ideer?? Mange takk på forhånd!! Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Har lest her på forumet at noen bruker hårføner får å få dette til. Da føner du på til du til slutt kan ta av vifta. Burde funke bra. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg ville heller gått for å kjøle det ned, og knekke løs vifta med en kniv. Nedkjøling får limet til å bli sprøtt. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Skummelt å kjøle ned, er det ikke mulig at også core blir med da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er det noe vits i å ta den av og sette på en ny liten vifte som også bare varer noen måneder? Jeg kobler alltid vekk de småviftene, bruker heller en 80mm vifte montert på en brakett slik at den blåser inn på kortet. Stillegående og varer lenge. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Må du ta av kjøleren også når du kun skal bytte viften?? Vifte som tilsvarer den du tar av finner du i en av webshopene vi har i Norge. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er det noe vits i å ta den av og sette på en ny liten vifte som også bare varer noen måneder?Jeg kobler alltid vekk de småviftene, bruker heller en 80mm vifte montert på en brakett slik at den blåser inn på kortet. Stillegående og varer lenge. Hva mener du? Å koble av viften, men å bruke kjøleribben som var der fra før? Jeg bruker en 92mm over skjermkortet fra før, vil dette gå? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Må du ta av kjøleren også når du kun skal bytte viften?? Vifte som tilsvarer den du tar av finner du i en av webshopene vi har i Norge. Kan du utdyppe det litt mer??! Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Den viften du har på ditt Radeon 8500 kort er vanligvis en vanlig 40x40 vifte. Denne viften er normalt festet med enten 2 eller 4 skruer/klips. Mål viftens bredde meden linjal, den er enten 40, 45 eller 50 mm. Selve kjøleribben skal du IKKE ta av. Denne type vifter finner du i de fleste webshops. Kan anbefale følgende spesial webshops: 3dfxcool.no Microplex.no De vanlige er: Komplett.no osv. Dersom du ikke finner noe så kan jeg hjelpe deg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hva mener du? Å koble av viften, men å bruke kjøleribben som var der fra før? Ja, jeg bare koblet fra viften. Så limte jeg en standardvifte fast til en brakett, slik. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 TIl John Kr! Jeg har målt ( gått gjetta den var 40 x 40) og bestilt fra microplex.... Vi får see , mange takk for tipset!!!!! Mange takk til alle sammen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå