sun360 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har 2 minne brikker, 1 x 256 (Twinmos) og 1 x 128 (noName) Det har seg slik at når jeg starter pc'en så registrers kun 256 meg ram , mens når jeg bruker program som SiSoft sandra ( osv) så får jeg vite at jeg har totalt 256 meg ram ,MEN begge ram brikkene vises ( Type , navn....osv) Hva i F er det som foregår. Bruker forresten Abit KR7a - Raid Hovedkort! Mange takk på forhånd!! Lenke til kommentar
cpy Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Er det samme hastighet på brikkene, hvis ikke kan det hende at den registrerer eller kun bruker den raskeste brikken. Har selv to forskjellige ram merker med samme hastighet og det funker bra hos meg 2 x 256 PC3200-DDR400. Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Det er mulig at kun den ene banken av 256 brikken blir brukt. Altså 128 MEG av den. Prøv å sette i brikkene i forskjellig rekkefølge, det kan hende det hjelper. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har miksa og triksa med rekkefølgen og ingenting skjer! Jeg har til og med tatt ut den ene ( 128 meg) og samme greia.... mens når jeg tar ut den andre ( 256) da vill ikke pc'en boote opp......?!! :o Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har miksa og triksa med rekkefølgen og ingenting skjer!Jeg har til og med tatt ut den ene ( 128 meg) og samme greia.... mens når jeg tar ut den andre ( 256) da vill ikke pc'en boote opp......?!! :o vel,vil den ikke boote med den 128 brikken så er vel den død da :wink: Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Nooooooooooooooooooooooooooooooo Jaja , må vel kjøpe ny...... Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvis PC-en ikke vil boote med de 128 brikken er den mest sannsynlig ødelagt. Det kan også være en type brikke som ikke passer til hovedkortet ditt Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Den passer ( altså den er PC2100 og hovedkortet støtter Pc2100....så) Den er helt sikkert ødelagt, skal til en kompis å teste den for sikkerhets skyld , men..... Jaja.... shit happens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå