Kampsport Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Trenger snart ny PC, tenker en bærbar til maks 5.000. HDMI-inngang og 3+ USB innganger er ett must. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Det er eneste krav? Størrelse, batteri, vekt osv er mindre viktig?Du bør uansett holde øynene åpne førstkommende fredag (og muligens mandag), dersom du er klar til å kjøpe så kjapt! Kan komme gode tilbud i denne prisklassen på mange nettbutikker =) Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Har ikke så god greie på PC, derfor lite krav, men rask prosessor og nok ram osv. er jo bra...Batteri er ikke så viktig, derimot vifte er viktig, min nåværende PC slår seg av når den bli varm nok, og det er ganske irriterende. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Ok, men hva er det du skal bruke denne maskinen til, så kan vi komme med eksempler med nok kraft, Ram osv til å kjøre det du skal bruke maskinen til Lenke til kommentar
liealot Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Enig med BirgerCaC, si hva du skal bruke den til, så blir det lettere å komme med forslag. Spill? Surfing? Film? Kontor og skolearbeid? Bruker du den hjemme med strøm eller reiser du rundt og trenger lang batteritid? Hvor stor skal den være? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Har ikke så god greie på PC, derfor lite krav, men rask prosessor og nok ram osv. er jo bra...Batteri er ikke så viktig, derimot vifte er viktig, min nåværende PC slår seg av når den bli varm nok, og det er ganske irriterende. Batteri er ikke så viktig... Enig med BirgerCaC, si hva du skal bruke den til, så blir det lettere å komme med forslag. Spill? Surfing? Film? Kontor og skolearbeid? Bruker du den hjemme med strøm eller reiser du rundt og trenger lang batteritid? Hvor stor skal den være? Han reiser trolig da ikke og trenger ikke lang batteri tid og dermed så bruker han den sikkert ikke til skole heller, men om vi kunne ha fått hvite hva den skal bli brukt til så kunne jeg ha funnet en maskin på ett blunk ihvert fall. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Batteri er ikke så viktig... Han reiser trolig da ikke og trenger ikke lang batteri tid og dermed så bruker han den sikkert ikke til skole heller, men om vi kunne ha fått hvite hva den skal bli brukt til så kunne jeg ha funnet en maskin på ett blunk ihvert fall. Den er til privat bruk, går ikke på skole, jeg jobber. Reising blir det også lite av. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ja, men hva er det du bruker den til når du er privat? Er det kun Internett, Skriving og enkle programmer? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Antar at du ikke skal spille på den da. http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/toshiba-satellitec50-a-19u/194806.3003/ Lenke til kommentar
gjar Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Tror jeg er i samme situasjon som trådstarter. Lefdal skal selge denne http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/HP15B160EO/hp-pavilion-touchsmart-15-15-6-barbar-pc-sort Hvordan vil dere sammenligne den med den som Cuz viser til? Ser prisen er lik. Trenger en laptop som er så rask som mulig, spiller lite (uansett ikke tunge grafikkkrevende spill), brukes bare hjemme, enkle operasjoner og surfing. Pri 1 for meg er altså hastighet ved siden av lav pris! Hvilke alternativer har jeg da? Alt vil/må bli bedre enn min nåværende ... HP 630 notebook, 1,6 GHz og 2.0 GB Endret 28. november 2013 av gjar Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Tror jeg er i samme situasjon som trådstarter. Lefdal skal selge denne http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/HP15B160EO/hp-pavilion-touchsmart-15-15-6-barbar-pc-sort Hvordan vil dere sammenligne den med den som Cuz viser til? Ser prisen er lik. Trenger en laptop som er så rask som mulig, spiller lite (uansett ikke tunge grafikkkrevende spill), brukes bare hjemme, enkle operasjoner og surfing. Pri 1 for meg er altså hastighet ved siden av lav pris! Hvilke alternativer har jeg da? Alt vil/må bli bedre enn min nåværende ... HP 630 notebook, 1,6 GHz og 2.0 GB Intel pc-en er nok raskere på grunn av intel arkitektur som er bedre enn AMD. Problemet er at begge har veldig treg HDD. Bytter du ut den optiske enheten med en SSD vil den blir mye, mye raskere. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Ja, men hva er det du bruker den til når du er privat? Er det kun Internett, Skriving og enkle programmer? Ja, stort sett å se filmer, være på nett osv. Spiller veldig lite Og helst IKKE W8. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Skal du ha en laptop i dag så må du nok bare rett og slett regne med at du får en maskin med W8. Det skal mye til at du ikke fpt dette, men du kan jo enkelt bli vant til W8 og dermed så er det ikke så farlig. Kjenner flere selv som har vært skeptiske til W8, men de fleste av de legger dette fra seg når de har fått erfaring med systemet. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Skal du ha en laptop i dag så må du nok bare rett og slett regne med at du får en maskin med W8. Det skal mye til at du ikke fpt dette, men du kan jo enkelt bli vant til W8 og dermed så er det ikke så farlig. Kjenner flere selv som har vært skeptiske til W8, men de fleste av de legger dette fra seg når de har fått erfaring med systemet. Ok. Hørt det har vært mye tull med det, men kanskje bare tidlige bugs og småting? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ja, det har vært mye tull på grunn av at folk ikke vet hvordan man bruker W8. Ellers så er det "feilene" så små at du ikke kan regne med de. De fleste feil er fikset på ett blunk. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Kort sagt; det er ingen feil (derimot er det mange feilrettinger) med Windows 8, det er kun startmenyen som har blitt annerledes fra andre versjoner. Førtiåringer(som har vert vandt til gammel startmeny i 15-20 år) synes det er uvandt, og ungee som ikke har peiling hat blitt smittet tror at w8 suger bare fordi det er noe de har hørt. Du kan laste ned og installere startmenyen fra w7 dersom du ikke liker den nye. Personlig liker jeg startmenyen i w8 veldig godt, og enda bedre den som er i 8.1 enda bedre. Grunnen til at du ikke hører noe annet enn negativt om w8, er det at de som har noe positivt ikke har noe spesielt å si, siden de ikke har noen problemer. Lykke til (det ble visst litt off topic gitt) Edit: for å være litt on-topic: Det er bredt utvalg i pcer til rundt 5000. Du kan velge den du liker best i utseende og spesifikasjoner, men jeg anbefaler SSD, 8GB RAM og Intel Core i5-prosessor (i5 er dog ikke et must for ting som skolearbeid og videotitting.) I tillegg liker jeg IPS- skjermer veldig godt. De har bred innsynsvilkel, og fantaskisk billedkvalitet, i motsetning til de billigere og mer vanlige TN-panelene. HAr du prøvd å blåse gamlepcen tom for støv? Endret 30. november 2013 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Kort sagt; det er ingen feil (derimot er det mange feilrettinger) med Windows 8, det er kun startmenyen som har blitt annerledes fra andre versjoner. Førtiåringer(som har vert vandt til gammel startmeny i 15-20 år) synes det er uvandt, og ungee som ikke har peiling hat blitt smittet tror at w8 suger bare fordi det er noe de har hørt. Du kan laste ned og installere startmenyen fra w7 dersom du ikke liker den nye. Personlig liker jeg startmenyen i w8 veldig godt, og enda bedre den som er i 8.1 enda bedre. Grunnen til at du ikke hører noe annet enn negativt om w8, er det at de som har noe positivt ikke har noe spesielt å si, siden de ikke har noen problemer. Lykke til (det ble visst litt off topic gitt) Edit: for å være litt on-topic: Det er bredt utvalg i pcer til rundt 5000. Du kan velge den du liker best i utseende og spesifikasjoner, men jeg anbefaler SSD, 8GB RAM og Intel Core i5-prosessor (i5 er dog ikke et must for ting som skolearbeid og videotitting.) I tillegg liker jeg IPS- skjermer veldig godt. De har bred innsynsvilkel, og fantaskisk billedkvalitet, i motsetning til de billigere og mer vanlige TN-panelene. HAr du prøvd å blåse gamlepcen tom for støv? Har prøvd å støvsugd den...hjalp ikke, hva mener du? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Rundt viften så kan det samle seg en del støv. Han mener da å fjerne dette med trykkluft eller en støvsuger, men det er viktig at du holder på viften slik at den ikke går rundt i det du utfører arbeidet, for hvis viften går rundt så kan du ødelegge viften. Og når det gjelder en Pc så vil jeg si at hvis du finner en maskin med 4 gb RAM, Intel i3 prosessor, eller AMD, men jeg ville ha gått for Intel, samt en HDD disk som er ok. Jeg føler at man ikke trenger en SSD til skolearbeid som f eks surfing, skriving samt film. IPS skjermer er herlige å ha Spesielt når man skal se på en film Lenke til kommentar
sevs Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Har prøvd å støvsugd den...hjalp ikke, hva mener du? Vanlig støvsuger kan ødelegge pcen, samt at det ikke er noen effekt i forhold til å skru den opp og bruke trykluft. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Og når det gjelder en Pc så vil jeg si at hvis du finner en maskin med 4 gb RAM, Intel i3 prosessor, eller AMD, men jeg ville ha gått for Intel, samt en HDD disk som er ok. Jeg føler at man ikke trenger en SSD til skolearbeid som f eks surfing, skriving samt film. IPS skjermer er herlige å ha Spesielt når man skal se på en film Synes SSD er best til skolearbeid, fordi det er ofte mer sikkert mot datatap, samt at skole kan medføre en del flytting av filer. SSDer hoøder kjeft, og det er et pluss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå