dude80 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Og dette er under det første skjermbildet, altså under booting. Står bl.a dette: -PCI_IDE: unknown IDE controller on PCI bus 00 device 48. -PCI_IDE: not 100% native mode: will probe irqs later. Eneste positive er at alt stoppet opp etter 5 sec, og ikke etter en halvtime Håper noen ka hjelpe meg Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 kanskje legge til at jeg har et asus a7n8x hovedkort Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Ikke nødvendigvis det som er feilen, behøver den eller de siste feilmeldingene som kommer opp (eller det siste som står på skjermen). Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 siste som står på skjermen er: -PCI_IDE: unknown IDE controller on PCI bus 00 device 48. -PCI_IDE: not 100% native mode: will probe irqs later. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Ser at det hovedkortet bruker Nforce2. Jeg hadde samme problemet med mitt Abit NF7-S, og hadde hørt at Nforce2 oppfører seg snodig i Linux fortsatt (Andrew Morton sin kernel-branch har visst gode / mindre gode løsninger på gang, så 2.6-serien har nok en løsning snart). Uansett, hos meg låste ikke maskinen seg før etter ca 20-30 minutter. Det ga meg nok tid til å kompilere ny kernel. Jeg hadde nemlig lest et sted at det å kompilere kernelen UTEN apic og acpi skulle hjelpe, og i TILLEGG starte med noapic og nolapic som boot-parametre. Jeg gjorde dette, og det "løste" problemet. Dette kan jo være problematisk for deg siden maskinen henger såpass raskt. Det du kan gjøre er å prøve å boote med noapic og nolapic, og se om dette hjelper. Kan ikke forstå hvorfor det IKKE skulle det, men folk sier at man må disable det både i kernelen, OG når man booter. Kanskje det i minste gir deg tid til å kompilere en ny kernel, der apic og acpi ikke er med. Lykke til. (Når neste 2.6.0-test-release er ute, skal jeg se om vi trygt kan skru på apic igjen). Er du litt fersk på GNU/Linux, må jeg unnskylde den noe raske gjennomgangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå