Gå til innhold

Ny skjerm til MacBook Pro m/ Retina og Lenovo Thinkpad

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger litt hjelp av erfarne mennesker her inne.

Jeg har en liten utfordring på hjemmekontoret som jeg ønsker å få en løsning på.

Jeg har pr i dag en MacBook Pro m/ Retina skjerm og en Lenovo Thinkpad T520 m/ dockingstasjon.

Mac'en er privat og lenovo er en jobbpc. Jeg ønsker å få en PC skjerm som kan brukes til begge maskinene uten så mange tilkoblinger.

Trenger dog ikke å docke begge maskinene samtidig men er ute etter en smidig løsning.

Jeg har sett litt på Apple sin Cinema skjerm. Denne virker jo genialt til Mac'en. Vil også denne fungere på Lenovoen? Lenovoen har kun en vanlig skjerm inngang.

Finnes det andre produsenter som har en skjerm som kan takle 2 innganger? henholdsvis Thunderbolt inngang og vanlig skjerminngang.

Håper dette var forståelig for det var litt vanskelig å beskrive behovet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blå skjerminngang? Hm, regner med at du mener VGA ut, men disse har også displayport, men jeg ser det er bare 4-serien med i7 som har thunderbolt/mini dp - 520 som du har har vanlig displayport.

Hvis du absolutt vil ha Apple-skjermen så kan du bare ha en 2-veis DP switch (f.eks denne; http://www.kanexlive.com/snapx) - så kobler du macen inn i den ene og thinkpaden inn i den andre (med en DP->mini-DP kabel).

Hvis ikke kjøper du en annen skjerm med DP og DVI f.eks, og kobler thinkpaden i DP inngangen, og MACen med en DVI-dongle/kabel, og bytter med source-knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...