ghenz Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hei mine vindusvisker fungere bare på 3 giret og ingen av de andre, så eg tror det er noe med relet. men eg vet ikke kor det ligger og kor man for tak i nytt et kan noen hjelpe meg med det Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hei, vi vet ikke hva slags bil du har. Nye deler får du på Mekonomen eller hos en merkeforhandler. Et verksted kan hjelpe deg med å feilsøke og bytte delene. Lenke til kommentar
ghenz Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Hei, vi vet ikke hva slags bil du har. Nye deler får du på Mekonomen eller hos en merkeforhandler. Et verksted kan hjelpe deg med å feilsøke og bytte delene. er en audi a4 b5 2000, ja har spurt verksted de trodde det var bare et rele men eg vet ikke kor den ligger Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Veldig ofte sitter det ved en av sikringsboksene, men det er som regel ikke merket eller beskrevet i instruksjonsboken, så det kan hende du må ha tak i en verkstedhåndbok. Eller prøve deg fram Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Sa verkstedet noe om hva de ville ha for å bytte releet? Mye mulig er det veldig rask plug and play, det kan sitte i sikringsboksen og være like lett å bytte som en sikring, så de bør ikke trenge å fakturere deg for en hel time for den jobben. Om det er så enkelt er det selvsagt en ide å spare penger ved å bytte selv, men da er det lurt å ha f.eks. en Haynes-manual for å lære litt. http://www.bilboken.no/categories/audi-haynes-bilboker Lenke til kommentar
ghenz Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Sa verkstedet noe om hva de ville ha for å bytte releet? Mye mulig er det veldig rask plug and play, det kan sitte i sikringsboksen og være like lett å bytte som en sikring, så de bør ikke trenge å fakturere deg for en hel time for den jobben. Om det er så enkelt er det selvsagt en ide å spare penger ved å bytte selv, men da er det lurt å ha f.eks. en Haynes-manual for å lære litt. http://www.bilboken.no/categories/audi-haynes-bilboker nei de sa ikke noe om det, eg spurte om de viste kor den lå men de bare sa at de ikke hadde peilling og bare gikk. så var ikke så stor hjelp av de. det eg må vell gjøre er å lette meg fram ja ) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Eller spørre et annet verksted. Noen som både har peiling på hvor releet sitter og på å gjøre kundene fornøyd, og bytter det mens du venter til en hyggelig pris for at du gjerne skal gå til dem først når du har en større jobb som må gjøres. (Det er ikke sikkert at du finner et så serviceinnstilt verksted der du bor, men de finnes.) Lenke til kommentar
ghenz Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Eller spørre et annet verksted. Noen som både har peiling på hvor releet sitter og på å gjøre kundene fornøyd, og bytter det mens du venter til en hyggelig pris for at du gjerne skal gå til dem først når du har en større jobb som må gjøres. (Det er ikke sikkert at du finner et så serviceinnstilt verksted der du bor, men de finnes.) ja eg skal sjekke med et anna verksted og om et håp at de vil hjelpe takk for svar Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Releet sitter på innvendig rele-sentral som er ca over clutch-pedalen. Du må skru av deksel over pedalene for å komme til. Vet ikke hvilket nummer det er, men tror det er det eneste som er stort og avlangt. (Eventuelt kan du holde hånden på releene mens du opererer vindusvisker, og kjenne hvilket som klikker og kanskje finne riktig rele på den måten) Jeg byttet visker-rele på en A4 (B5) for noen år siden. Om det er en vanlig feil vet jeg ikke, men noe som er veldig vanlig på disse bilene er at viskerakslene setter seg fast, dvs gjennomføring/opplagring på de akslene som viskerarmene er skrudd fast i. Hvis viskerne dine går fort når de nå går på 3 er det ikke noe å tenke på, men går de saktere enn normalt bør nok det fikses først. Lenke til kommentar
ghenz Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Releet sitter på innvendig rele-sentral som er ca over clutch-pedalen. Du må skru av deksel over pedalene for å komme til. Vet ikke hvilket nummer det er, men tror det er det eneste som er stort og avlangt. (Eventuelt kan du holde hånden på releene mens du opererer vindusvisker, og kjenne hvilket som klikker og kanskje finne riktig rele på den måten) Jeg byttet visker-rele på en A4 (B5) for noen år siden. Om det er en vanlig feil vet jeg ikke, men noe som er veldig vanlig på disse bilene er at viskerakslene setter seg fast, dvs gjennomføring/opplagring på de akslene som viskerarmene er skrudd fast i. Hvis viskerne dine går fort når de nå går på 3 er det ikke noe å tenke på, men går de saktere enn normalt bør nok det fikses først. takker for svar vist det er rele som ikke virke, kor kan man kjøpe et nytt et da ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Jeg kjøpte nytt viskerrele til Citroënen min på BIltema. Lenke til kommentar
ghenz Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Jeg kjøpte nytt viskerrele til Citroënen min på BIltema. når eg ser på nettsiden til biltema så er det en del rele, eg vet ikke kos eg skal velge av de Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Ta ut det defekte, det står sannsynligvis både et nummer og en tegning av hvordan det virker på siden av det. Som regel er det veldig få varianter som har samme antall og retning på kontaktpunktene. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Hvis du slår inn bilnummeret ditt på biltema så skal du få opp riktig relee til bilen din Tror også det står merket det som er til viskeren Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Men så spesifikke deler er ikke ting man plukker selv på Biltema. Man går i deledisken og sier hva man skal ha til hvilken bil, så finner de det på lageret. Det er ikke nødvendig å gjøre ting vanskeligere enn det er, og lage seg unødige bekymringer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Mange biler bruker helt standard releer. Det jeg kjøpte var samme type rele man bruker til nær/fjernlys, horn og en haug med andre ting. Faktisk kunne jeg bare bytta om på releene i sikringsboksen, men da hadde jo noe annet streika. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå